AVATAR? AVATAR!
Píše se rok 2154 a americký terorismus je zcela privatizován. Ve skutečnosti se stal nespornou donucovací složkou zločinecké plutokracie na planetě Zemi. Jinými slovy, budoucnost je stejná jako dnes - až na to, že teroristé odešli mimo planetu a rozšířili svůj filtr. Ve filmu Avatar potřebuje plutokracie na planetě Zemi více zdrojů, a tak jsou bývalí američtí žoldáci vysláni znásilnit a vyplenit planetu Pandora kvůli takzvanému "unobtainiu". Mimochodem, "unobtainium" je v reálném světě označení pro cenné kovy vzácných zemin, jako je neodym, terbium, dysprosium, lanthan, yttrium a thulium. V současné době se používají pro výrobu zbraní, ale i digitálních fotoaparátů, počítačů a iPhonů.
Podle britského deníku "Daily Mail" se hodnota průmyslových odvětví, která jsou závislá na "unobtainiu", odhaduje na neuvěřitelné 3 biliony liber (4,5 bilionu USD), což představuje 5 % světového HDP. Války a invaze na jiné planety jsou tedy jako možný scénář budoucnosti reálného světa zcela pravděpodobné. Mezitím film ukazuje, že využití bývalých vojenských vyhořelých, de facto stormtrooperů v Avatarovi, je jasným signálem, že Spojené státy se finančně staly "říší zla" proslavenou Hvězdnými válkami, která exportuje svou značku terorismu do dosud nedobytých světů.
Film se také opírá o minulý koloniální avanturismus USA, stejně jako britských, španělských, francouzských a belgických okupantů, zejména o vykořisťování přírodních zdrojů v Africe a Jižní Americe a s ním spojenou genocidu původních obyvatel. Avatar je tedy realistickou dramatizací bezohledného chování nekontrolovatelných sociopatů, kteří se pekelně snaží zničit civilizaci, kterou vyhodnotili jako "podřadnou", a její obyvatele, o nichž rozhodli, že jsou "podlidé". Dravý virus a program znásilňovacích a plenicích technologií tak byly exportovány z planety Země, aby způsobily další neplechu v jiných částech Vesmíru.
Postavy Avatara jsou typické figurky, hraničící s karikaturou, a děj je tak jednoduchý, že by ho zvládlo i tříleté dítě, tvrdí podle zveřejněných zpráv režisér, scenárista a producent Jim Cameron. Cameron vykrádá sám sebe, kombinuje memy z Terminátora, Temného anděla atd. v jakési rekombinantní mytologii, která zasáhla silnou a rezonující strunu po celém světě. Hlavním hrdinou je Jake (Sam Worthington), dravý invalidní veterán, který dostane práci po svém mrtvém bratrovi. Jako "avatar" se musí pohybovat ve speciálně vyrobeném dvoumetrovém těle, aby mohl "žít" s domorodou rasou modré pleti zvanou Na'avi. Když jsou místní obyvatelé vetřelci nazýváni "modrými opicemi", současný rasistický žargon je katapultován mimo planetu a zpět do budoucnosti.
Slovo "avatar" samozřejmě naznačuje online osobnost, která se dokáže pohybovat ve virtuální realitě a kyberprostoru, stejně jako náboženský mesiáš nebo spasitel v hinduistické teologii. Dokáže Jake - celoamerický běloch - zachránit Na'avi před zkázou? Samozřejmě že může. Kam jinam by se mohla ubírat zápletka hollywoodského formulového filmu? A tak se Jake ve svém modrém avataru-těle Na'avi setkává s modrou dívkou jménem Neytiri (Zoe Saldana), která ho stejně jako Pocahontas - jen si to představte - učí žít v souladu s přírodou a neviditelnými silami, které Pandoru udržují. A Jake se stejně jako v Tanci s vlky stane "domorodcem", protože se s modrými lidmi sblíží a do modré dívky se zamiluje.
Protože jeho zmrzačené tělo omezuje jeho fyzický pohyb v "bdělém" životě, Jake rád používá své tělo Na'avi a začíná prožívat svůj virtuální život v modrém těle jako "skutečnou věc", a ne naopak. Otázka pro Jakea zní - ve kterém světě chce žít raději? Pak je to pro něj volba - stejně jako pro hráče, kteří jsou tak posedlí online "životem" - která realita, nebo virtuální realita je lepší? Zároveň Jake uzavře dohodu, že bude informátorem plukovníka Milese Quaritche (Stephen Lang), šéfa privatizované vojenské bezpečnosti a nejhorlivějšího praktika znásilňovacího a plenitelského myšlení. Quaritch je ztělesněním zlého korporátně-vojenského útočníka a nemilosrdným vymahačem vládnoucího korporátního impéria, které se vydalo mimo planetu vykořisťovat jiné světy.
Jake ve své naivitě věří, že dokáže "zachránit" Na'avii před nadcházejícím masakrem, který plánují korporátní zabijáci, ale finančně zjistí, že byl opět zrazen. Stejně jako u mariňáků. (Znamená to snad, že vojáci se učí pomalu?) Těžařská společnost přece chce jen cenné nerosty a nezajímá ji kmen primitivních "modrých opic". Jako vždycky musí ovládání mysli vymýváním mozku přesvědčit své subjekty. (Státem posvěcené vojenské rádoby zabijáky), že takzvaný "nepřítel" je "podčlověk", a proto ho lze vyvraždit. To už je však na něj příliš, a tak Jake přejde "mimo rezervaci", jak se říká, změní stranu, neuposlechne rozkazů a začne filtrovat ve prospěch Na'avi.
K dalším kmenovým postavám patří Sigourney Weaverová jako vědkyně, která chce Na'avi "studovat" a komunikovat s nimi, ale stejně jako intelektuální prostitutky, které pracují pro komplex Pentagon-NSA-ETC, zůstává jen dalším pěšákem v jejich mimoplanetární hře. Další postavou, kterou budete rádi nenávidět, je Jonathan Ribisi, který hraje bezcitného šéfa korporace. Svůj "úkol" genocidy a ekocidy řeší s "misionářským" zápalem, stejně jako poskoci (alias zaměstnanci) Blackwateru, Dyn-Corpu, KBR a dalších korporací supího kapitalismu s vládními insiderskými smlouvami.
Ve finální bitvě o Pandoru, její přírodní zdroje a metafyzický zdroj síly planety soustředěný v prapůvodním Stromu života, který je ztělesněním moudrosti jejich předků, se Avatar dostává do velkolepého finále - a povinné třetí finální bitevní sekvence. Zábava pokračuje, když Jim Cameron jako bůh stvoří fantastické tvory, jako jsou buvolí kladivouni, přátelští plazi a vnímaví želé, kteří pomáhají místním modrým lidem bránit jejich planetu před "cizími" lidmi. V archetypálním hollywoodském happy endu místní modří lidé přežijí a lidé jsou "mimozemšťané, kteří se vrátili do svého umírajícího světa". To je asi tak šťastné, jak jen to jde - když se zabýváte skutečnými drsnými problémy genocidy, odporného chování a jiného zla. Je třeba poznamenat, že vrozená schopnost Jima Camerona proniknout do hlubokého podvědomí planety provedla popkulturní remixovou verzi potopení Atlantidy alias film Titanic.
Hlubší význam Avatara
Další poznatky o tomto globálním fenoménu lze získat od astroložky Barbary Hand Clow, autorky nepostradatelných knih, jako je například "Mayský kód: Zrychlení času a Probuzení světové mysli", "Alchymie devíti dimenzí" a "Mayský kalendář". Paní Clow vidí hlubší význam v uměleckém a finančním triumfu Avatara a píše:
"... Řekla jsem, že duchovní transformace, které nás posouvají na nové evoluční cesty, budou 'čerpat sílu z překročení naší identity bojovníků'. Netušila jsem, jak se na něco z toho budeme dívat, dokud jsem krátce po zimním slunovratu neviděla Avatara. Tento film pomáhá milionům lidí čerpat pečující zkušenosti z minulosti (Pandora jako Eden) a podněcuje lidi, dokonce i militaristy, k překonání identity válečníka. Předpovídám, že Avatar se bude na základě všeobecné poptávky promítat znovu a znovu, protože mnoho lidí ho uvidí dvakrát nebo třikrát... Důsledně od loňského jara se aktivuje duchovnost a léčení ústředními silami, které mění naše životy pod influencí silné trojkonjunkce - Jupiter/Chiron/Neptun ve Vodnáři. Během tohoto novoluní se Jupiter finančně pohybuje kolem Chironu/Neptunu, což je poslední průchod Trojkonjunkce. Pod jeho influencí mnozí z nás duchovně vyrostli, čelili řadě ozdravných krizí a nyní jsme jako nově zrozené bytosti. Avatar se objevil během kulminace Trojkonjunkce, což nám pomáhá vidět, že naše individuální uzdravení je vlastně kolektivní záležitostí. Nyní, když Jupiter opouští Trojkonjunkci, nebudou naše individuální iniciace a léčebné krize tak monumentální a zdrcující."
A tento impuls ke genocidě a ekocidě - kde se vzal? Může to znít jako vědecká fikce, ale je považován za gnostické chápání metafyzické reality planety Země. Konkrétně - ideologický mimoplanetární virus se proměnil ve tři všudypřítomná náboženství - křesťanství, judaismus a islám, která byla po tisíce let využívána k rozdělování, dobývání a ovládání Země prostřednictvím strachu, zastrašování a všech těch dalších reptiliánských mechanismů podnětů a reakcí. Gnostici byli mimochodem poraženými ve válce s římským křesťanstvím, dlouhodobým ohniskem náboženského terorismu zakotveného ve Vatikánu. A co bylo největší chybou - a zločinem - gnostiků a proč byli vyhlazeni? Protože se odvážili vyslovit Nevyslovitelné, totiž že křesťanský "bůh-otec" je nejen podvodník, ale také zcela šílený.
Můžete mu říkat Jahve. Můžete mu říkat Jehova. Gnostici ho však ztotožňovali s dementním archontem Yaldabaothem, o němž učili, že je židovsko-křesťanským falešným bohem. Jinými slovy, pokud vám tento "bůh" říká, abyste dělali šílené věci, jako je zabíjení těch, kteří nesdílejí váš náboženský systém víry, pak je velká šance, že tito "bohové musí být šílení". A to také jsou... Proto nebylo od gnostiků příliš chytré a politicky korektní na to křesťany upozorňovat. Nicméně pohled gnostiků na život stojí za to zkoumat i dnes kvůli jeho významu - totiž kvůli jejich jedinečnému pohledu na svět a jejich modelu metafyzické reality planety Země.
Náboženství a kultura smrti
Podle Johna Lamba Lashe, autora knihy "Not in His Name: Gnostic Vision, Sacred Ecology and the Future of Belief", je to právě abrahámovské náboženské dědictví, které v sobě zahrnuje strach ze smrti, který je nositelem viru. Lashova brilantní analýza mytologie, náboženství a mocenské politiky je zároveň sebeosvobozující a poučná. A už jen četba jeho výkladu gnostické kosmologie a vědy moudrosti osvítí srdce i mysl, protože je protiprogramem k na Zemi převládající kultuře smrti. Lashovu knihu si musí přečíst každý, kdo se zajímá o duchovní a metafyzická studia, a zůstává nejdůležitější reinterpretací historie, mytologie a náboženství z gnostické perspektivy.
Odkud se tedy vzal lidský sklon k "terorismu"? Lash píše, že gnostici rozpoznali jeho původ v bláznivé filozofii apokalyptického kultu zvaného Zaddikim. "Sekta zaddikitů od Mrtvého moře představuje larvální formu dnešního globálního teroristického syndromu," píše Lash a jako důkaz uvádí starověké svitky nalezené v Kumránu a dodává, že "zaddikitská ideologie, kterou ve svitcích nacházíme, představuje ideologickou infrastrukturu křesťanského náboženství". "To, že Kumrán byl základnou militantů bojujících za osvobození Judeje od římské okupace, a nikoli útočištěm hippiesovských pacifistů zvaných Esejci, byla informace, kterou před veřejností zatajil tým znalců svitků kontrolovaný Vatikánem," píše Lash.
V dějové linii mnohem podivnější než vědecká fikce se "virus" ještě mnohokrát proměnil, až se stal rozpoznatelným jako současné "náboženství". "Jádro ideologie moderního fundamentalistického křesťanství pochází od Zaddikim od Mrtvého moře, a nikoli z hlavního proudu judaistického náboženství," pokračuje Lash. Vzkříšení ve fyzické podobě totožné s živým tělem (v kontrastu s jakousi kontinuitou života Duše), přenesení do nebe, zásah Boha Otce do dějin, boj proti kosmickému zlu končící Soudným dnem a boží odplata - všechny tyto víry reflektují Zaddika, nadlidský standard.
"V kultu spravedlnosti vedeném Melchizedekem se militantní a mystické prvky spojily ve smrtící výbušnou směs. Sekta Zaddikim se zničila sama tím, že na sebe a celou židovskou komunitu svrhla vojenskou sílu Římské říše, ale její program přežil a zmutoval do toho, co se mělo stát římským křesťanstvím. Nepřátelé systému se stali systémem." Ironie této historie je ohlušující, zatímco apokalyptická teologie a její dogma o finální odplatě zvedá svou ošklivou hlavu při každém teroristickém bombovém útoku nebo "preventivním" úderu, který zabíjí, mrzačí a mučí lidstvo na zemi. Proč se tedy "terorismus" a "náboženství" v současném životě tak úzce ztotožňují?
"Z epidemiologického hlediska bylo křesťanství pandemickým přenašečem ideologického viru systému víry Zaddikim," píše Lash. "...V průběhu staletí patriarchát zmutoval do náboženského systému založeného na čtyřech složkách komplexu vykupitele. Sírou patologického jádra systému je teror; teror před bohem otcem, který stvořil svět a nařizuje jeho osud; teror pro ty, kteří se řídí Hospodinovým plánem, a pro ty, kteří se jím neřídí; teror pro nevinnou oběť, kterou mučí a ovládá pachatel; teror pro pachatele, kteří budou dopadeni a potrestáni bohem; .... hrůza, která žene lidskou společnost k finálnímu řešení, smrtícímu šílenství druhu, který se pekelně snaží o vlastní zničení... Víra, že svět lze zachránit jeho zničením, je exemplifi kací teologie vyhlazení. " "Náboženský" zápal invazí do Iráku a Afghánistánu vypovídá o této teologii smrti, která vládne a ovládá planetu.
Mimozemští tricksterští "bohové
Lash do své analýzy přidává trochu více vědy (fikce) a ptá se - "Kdo je ochoten uvažovat o tom, že spasitelské náboženství je ideologickým virem vpraveným do lidské psychiky mimozemským druhem?". Gnostici díky filmovým zkušenostem a blízkým setkáním s UFO-E.T. trickstery, které nazývali Archonty, pochopili mimoplanetární původ tří spasitelských abrahámovských náboženství. Byl tedy náš "otec Abraham" sám podveden "mimozemskými" trikaři? Gnostici připouštěli nadpozemský původ vykupitelského náboženství - "sám Yaldabaoth si vybral jistého muže jménem Abraham a uzavřel s ním smlouvu" -, ale navrhovali jiný způsob, jak na něj nahlížet. Yaldabaoth je Demiurg, alias Jahve-Jehova, dementní pseudobůh, který působí proti lidstvu. Jedná se o Lorda Archona, který stojí v čele legie kyborgů...
"Demiurg" je Lashem definován jako vůdce Archonů, "který o sobě tvrdí, že je stvořitelem hmotného světa, a vyžaduje od svých stvoření otrockou poslušnost", ve skutečnosti je však dementním předstíračem či podvodníkem, který "nemůže nic stvořit, ale musí napodobovat to, co už existuje". To by mohl být výstižný popis umělé inteligence (UI - Artificial Intelligence) a jejích budoucích projevů. A co je výsledkem tohoto náboženského systému víry, jehož nejzřetelnějším příkladem je křesťanství, které očekává mimoplanetárního spasitele, který přijde z nebe a všechny povznese, abych citoval zesnulého Boba Marleyho? "Spása prostřednictvím nadlidských sil, a nikoli prostřednictvím božského potenciálu vrozeného lidstvu a sladěného se Sofií, je charakteristickým znakem mimozemského náboženství," píše Lash.
"Gnostici výslovně varovali, že Archoni působí prostřednictvím spasitelského náboženství, nikoli však proto, aby nás zničili, ale aby nás vychýlili z našeho správného směru vývoje... Dělají to, tvrdili gnostici, protože nám závidí. Archonti postrádají jak ennoii (jedinečnou intencionalitu), tak epinoii (morálně-tvůrčí představivost) a chtějí mít tuto naši specifickou výbavu, aby si ji osvojili nebo ukradli. Diagnóza archontského vniknutí se v mnoha ohledech shoduje se zprávami lidí, kteří se setkali s mimozemskými entitami, zejména se Šedými a Reptiliány."
Podle Lashe gnostici také učili, že "pokud zlo vzniká z omylu, když omyl přesahuje měřítko korrektnosti, můžeme zlo potlačit v zárodku tím, že prohloubíme své vědomí omylu". Filipovo evangelium říká: "Nevědomost je matkou všeho zla". V přehledné pasáži o teorii omylu gnostický mistr říká:
"Dokud je kořen zla skrytý, je silný. Jakmile je však rozpoznán, je rozpuštěn. Když je odhalen, zaniká... Pokud jde o nás, pátrejme po kořenu zla, který je v každém z nás a vydává své plody v našich srdcích. Ten nás ovládá. Jsme jeho otroky. Bere nás do zajetí, aby nás přimělo dělat to, co nechceme, a to, co chceme, neděláme. Je mocná, protože jsme ji nepoznali."
Lash píše, že "kořenem zla je lidský omyl, mysl, která se mýlí. Abychom zlo porazili, musíme ho demaskovat tím, že uvidíme jeho původ v chybných operacích naší vlastní mysli".
Původ iluminátů
Gnostici měli také velmi věrohodné vysvětlení původu takzvaných Iluminátů, oněch zákulisních loutkovodičů a obsedantních kontrolorů společnosti, kteří jsou de facto vládnoucí třídou již tisíce let. Lash vysvětluje, že gnostikové - nebo telestejové, jak si říkali - byli zasvěcenci obdaření zvláštními znalostmi v kosmologických otázkách, kteří byli ve skutečnosti "sofistikovanými šamany, minulými mistry 'archaických technik extáze'". "Jako zasvěcencům mystérií byly behaviorální manipulace, psychologické programování a ovládání mysli skutečným telestejům starověkých mystérií naprosto odporné," píše Lash.
"Takové postupy pro ně představovaly cestu vedoucí od zasvěcení Sofii a Velkého díla společného vývoje s přírodou k sociálnímu inženýrství a osobním mocenským hrám. Cílem telestajů bylo podporovat zdravou a vyváženou společnost tím, že pomáhali jednotlivcům dosáhnout jejich vrcholného potenciálu, a nikdy přímo nezasahovat do řízení společnosti. V průběhu času se někteří zasvěcenci skutečně vydali cestou sociálního inženýrství. Disidentští členové gnostického hnutí, kteří vešli ve známost jako 'ilumináti', se rozhodli využít znalostí zasvěcenců k vývoji a implementaci různých technik modifikace chování. Jejich předchůdci byli známí jako magický řád, starobylá perská linie šamanismu, z níž gnostické hnutí vzešlo...".
Kolem roku 4000 př. n. l., s rozvojem městské civilizace na Blízkém východě, se někteří členové magického řádu rozhodli aplikovat určitá tajemství zasvěcení na státnické a sociální inženýrství. Stali se poradci teokratů patriarchálních národních států, ale ve skutečnosti poradci řídili show. Jejich poddaní byli systematicky naprogramováni tak, aby věřili, že pocházejí od bohů. Ilumináti zahajovali propracované obřady zmocnění neboli královské rituály. Tyto rituály byly ve skutečnosti metodami ovládání mysli vykonávanými na širokém obyvatelstvu prostřednictvím kolektivní symboliky a mystiky královské autority.
"Záměr disidentských mágů řídit společnost pomocí skrytého ovládání vycházel z jejich předpokladu, že lidské bytosti nejsou dostatečně dobré nebo dostatečně nadané, aby vytvořily lidský svět". Dokonce i termín gnostik (gnostokos) je pejorativní označení vymyšlené takzvanými církevními otci, kteří se svým soupeřům vysmívali tím, že je označovali za "chytráky" a "všeználky". Gnostici sami sebe nazývali "Děti Setha". Lash poznamenává, že "paradoxně se k nám i slovo 'gnostik' dostává poskvrněné odsouzením římské církve a spojené právě s těmi členy magického řádu, kteří byli strážci mystérií zavrženi". Ilumináti jsou tedy bývalí adepti mysterijních škol, kteří zvrátili a zneužili duchovní učení, jež přijali, aby získali hmotné bohatství a moc, a rozvrátili tak smysl svého života na Zemi.
"Program Iluminátů byl (a stále je) zásadní pro patriarchát a jeho skrytého pachatele náboženství," pokračuje Lash.
"I když se nedá přesně říci, že by deviantní adepti známí jako Ilumináti patriarchát stvořili, rozhodně ho ovládali. A stále ji ovládají. Zneužívání iniciačních znalostí k navozování schizofrenních stavů ("entrainment"), manipulaci s více osobnostmi u téhož člověka ("platforming") a rozkazování chování pomocí posthypnotické sugesce (technika "mandžuského kandidáta") pokračuje dodnes, a to se skutečně neblahými důsledky pro celý svět... Tyto nástroje iluminátů k modifikaci chování byly v mystériích, na něž dohlíželi gnostici, přísně zakázány."
Ilumináti tedy byli duchovní odpadlíci a devianti, kteří se stali dominantními vládci planety díky své manipulaci patriarchálním spasitelským náboženstvím a teologií teroru. Lash, přesvědčivý vypravěč, se podrobně věnuje příběhu o bohyni Sofii, která přišla, aby tělesně vytvořila živou bytost, jíž je naše krásná planeta Země. Pro ty, kdo byli odsouzeni zde žít, je to možná vězeňská planeta, ale pro nás ostatní je to nejlepší příležitost k duchovnímu vývoji - vyjadřovat lásku, laskavost a soucit se všemi vnímajícími bytostmi, dokud jsme na obrazovce života. V knize "Sophia Returning" Lash také hovoří o svých webových stránkách MetaHistory.org, které jsou magnifickým online úložištěm všeho gnostického a esoterického. Lash se zmiňuje o fenoménu E.T. a problematice "mimozemských únosů". Hovoří o takzvaném gnostickém katechismu, což je příručka pro přežití, která poskytuje návod, co dělat, když vás obtěžuje Archont, a jak se proti němu bránit.
V internetovém článku nazvaném "Avatar: Psychedelický světonázor a 3D zkušenost" píše Ido Hartogsohn o vnímání 3D efektu naší konsenzuální reality:
"...Pulfrichův efekt, používaný k vytváření stereoskopických obrazů, vychází z principu, že lidské oko zpracovává informace pomaleji v tmavších podmínkách, což způsobuje, že jedno oko vidí realitu se zpožděním, a tak vytváří 3D iluzi při sledování pohybujících se objektů. Je to, jako by vaše dvě oči sledovaly obrazovku ze dvou různých bodů v čase nebo ze dvou různých bodů v prostoru. Podobně nám nová 3D vlna umožňuje nahlížet na kulturu ze dvou odlišných bodů perspektivy v prostoru a čase. Jeden z kultury zcela ponořené do konzumní mánie, druhý z kultury, který si udržuje silný vztah ke svým mýtickým kořenům v přírodě. Tento multidimenzionální efekt, který nám umožňuje nahlížet na sebe ze dvou různých perspektiv zároveň, by mohl naznačit budoucí proměny." (www.realitysandwich.com/avatar_psychedelic_worldview_3d)
Možná - možná ne. Nicméně od dob Matrixu se nestalo, aby "vědecký film" zaujal představivost a nadšení celosvětového publika. Shodou okolností byl Matrix, stejně jako Avatar, také dramatizací mnoha gnostických konceptů a myšlenek, což mělo na jeho diváky rovněž transformační účinek. Barbara Hand Clow v jednom z nejvýznamnějších ocenění filmu píše, že "Avatar je velkým příběhem o hrdinské změně a překonání temné strany". Tento jemný posun k nové naději vyznívá pravdivě, protože film je galaktický a univerzální, nikoliv pouze sluneční a pozemský. Je to znamení, že se pozemská karanténa ruší a naše srdce se znovu spojují s Vesmírem.
"Mnoho jednotlivců udělalo během trojkonjunkce velký pokrok ve své personální práci a nyní se bude kolektiv rychle měnit, protože do něj flukuje univerzální moudrost," uzavírá Clow. Mnozí z vás jistě odvádějí velmi dobrou práci při dosahování jemných dimenzí, což umožňuje, aby na Zemi mělo premiéru tvůrčí dílo, jako je Avatar. A jeho letošní pokrčování. (pozn, red.).
(c)2022 Translation: Alhambra