GNOSTICKÁ TEORIE NEŽÁDOUCÍHO MIMOZEMSKÉHO PRONIKÁNÍ (1)
Již od prudkého vzrůstu pozorování ET/UFO v roce 1947 se hojně rozšířily spekulace o mimozemském pronikání na planetě Zemi. V této debatě dominuje tucet různých teorií, je tu však jedna teorie, kterou je ještě třeba prověřit. Neobjevila se po roce 1947, nýbrž přibližně o 1600 let dříve. Abychom byli přesní, důkaz o této teorii vyšel na světlo během objevu v Egyptě v prosinci roku 1945, ačkoliv význam tohoto nálezu nebyl zřejmý až do roku – hádejte kdy? 1947. V tom roce francouzský učenec Jean Doresse určil egyptský nález v Nag Hammádí jako tajný úkryt vzácných gnostických textů. „Gnosticismus“ je nálepka užívaná učenci pro souhrn učení odvozených z mysterijních škol předkřesťanského starověku.
Gnostici protestující proti křesťanským doktrínám, jako třeba hněv Boží a vzkříšení Krista, byli označeni za heretiky a byli brutálně potlačeni prvními konvertity obrácenými k jediné pravé víře. Je to nevyřčený příběh o tom, jak skončila tato mystéria. Od onoho signálního roku 1947 se podařilo jistou část ztraceného poznání mysterijní školy znovu nalézt. Gnose („niterné poznání“) byla cestou experimentálního mysticismu, v němž zasvěcenci této mysterijní školy detailně zkoumali psyché a kosmos. Tito starověcí vizionáři používali psychoaktivní rostliny, jógu a sexuální magii, zakoušeli změněné stavy vědomí a rozvíjeli siddhi,[1] okultní schopnosti jako je „jasnoslyšnost“[2] a „dálkové vnímání“[3].
Gnose byla svého druhu jógická noetická věda smíšená s parapsychologií. Ve stavu zesíleného vnímání gnostici vypracovali rozsáhlou kosmologickou vizi zaměřenou na ženské božstvo, božskou Sofii. Gnostický kreacionistický mýtus je naprosto unikátní v tom, že zahrnuje dopodrobna rozpracované vysvětlení toho, jak cizorodé nepřátelské bytosti přišly do našeho slunečního systému. Materiály z Nag Hammádí obsahují zprávy o zážitcích vizí zasvěcenců, včetně zpráv z první ruky o setkáních s cizorodými bytostmi nazývanými archonti.[4] Gnostické učení vysvětluje, že tyto entity vznikly v raném stádiu utváření slunečního systému ještě předtím, než se zformovala planeta Země.
Archonti obývají sluneční systém, mimozemskou říši jako takovou, mohou však pronikat na zemi. Je zajímavé, že tento gnostický názor úzce souvisí s názorem Jacquesa Vallée, který tvrdí, že ET/kyborgové pravděpodobně patří do lokální planetární sféry. Vallée rovněž předkládá myšlenku, že v případě hádanky ET/UFO jde o „spirituální kontrolní systém“, fenomén „chovající se jako proces podmiňování“.[5] To je totéž, co říkají gnostici o archontech: dokážou naši mysl ovlivnit technikou podvědomého podmiňování. Jejich hlavní taktikou je duchovní blud (intelektuální virus nebo falešná ideologie, obzvláště náboženské nauky) a simulace. Archonti jsou predátoři – oproti dlouhé řadě bytostí z jiných dimenzí a ne-lidských gnostikům rovněž známých, jež jsou blahovolné nebo vůči lidstvu neutrální. V řadě kodexů se objevuje fyzický popis archontů. Byly jasně identifikovány dva druhy:
-
novorozenecký nebo embryonální typ
-
drakonický nebo plazí (reptiliáni) typ
Je zřejmé, že tyto popisy odpovídají šedivcům a reptiliánům ze soudobých zpráv o bytostech „T“. Nebo bych možná měl říci, ET. Když se ponoříte do gnostických materiálů, je to docela šok, když zjistíte, že starověcí vizionáři už v prvním století po Kristu detekovali a vyšetřovali problém mimozemského pronikání, a je docela jisté, že ještě i dávno předtím. (Mystéria pocházejí z doby mnoha staletí před křesťanskou érou.) Ale to, co je na gnostické teorii archontů zajímavé, není jen kosmologické pozadí (vysvětlující původ těchto entit a důvod jejich zaplétání se s lidstvem), nýbrž specifičnost informací o mimozemském modus operandi popisujících, jak operují a co od nás chtějí. Jedna věc je jistá, jak se gnostici poučili, že totiž tyto entity nás nenávidí a živí se naším strachem. Ze všeho nejvíce se ale snaží nám zabránit nabýt našeho „vnitřního světla“, daru božské inteligence, a dále jej rozvíjet. I když nemohu prohlásit, že gnostické učení o archontech, nebo to, co se z takových nauk dochovalo, zná odpověď na každou otázku týkající se záhady ET/UFO, jedna věc je jasná:
-
představuje souvislou a srozumitelnou analýzu mimozemského pronikání, stejně jako specifické praktiky, jak se proti němu bránit
Jsou daleko úplnější a sofistikovanější než kterákoliv teorie, o níž se dnes diskutuje. V krátkosti, zdá se, že tito starověcí vizionáři z mysterijních škol po celé Evropě a Levantě dokončili před 2000 let to, o co se mnozí nás snaží už od roku 1947:
-
měli představu, kdo jsou tyto ET
-
odkud přišly
-
jak se k nám vztahují
-
a to ze všeho nejdůležitější, jak bychom se my měli vztahovat k nim
Pokud vím, kromě mne už jen jediný autor píšící o tématu ET/UFO jasně a přímo ztotožnil gnostické archonty se soudobými ET. Jde o Nigela Kernera, jehož kniha "Píseň šediváků" je zvláštní, ojedinělý a málo známý příspěvek k této debatě.[6] Kerner cituje texty z Nag Hammádí jen mimochodem a nijak gnostické učení o archontech nerozebírá. Předkládá přesvědčivý důkaz mimozemského zasahování do lidského genomu, avšak toto tvrzení neobstojí ve světle gnostické analýzy. Gnostické texty používají mytologickou řeč k popsání skutečných událostí z prehistorie, stejně jako dlouhodobý vývojový trend lidské psyché. Podle těchto starověkých vizionářů si archonti nedokážou zjednat přístup k naší genetické skladbě, mohou však předstírat intervenci.
Vezmeme-li v úvahu zmatenost lidstva v moderních časech, předstíraná intervence by byla právě tak dobrá jako ta skutečná. Symbolizuje to archontskou taktiku přesvědčit nás, abychom si představovali a věřili věcem, které nejsou pravdivé a akceptovali simulaci místo reality. Gnostici učí, že takto mohou tito mimozemští bratranci svést lidský druh z pravého a správného běhu evoluce. Jedinečný důraz na bohyni Sofii je výsostným inspirativním poselstvím gnose. Starověcí vizionáři učili, že díky zvláštnímu spojení s touto bohyní může náš druh odolat archontům a zajistit lidstvu a tomu lidskému na Zemi budoucnost.
Gnostický katechismus. Setkání s mimozemšťany v textu mysterijní školy
Koptské gnostické materiály tu a tam obsahují pasáže popisující setkání s bytostmi podobnými ET, někdy přímo s explicitní radou, jak s těmito entitami zacházet.
-
Jaké přesvědčení takové svědectví zahrnuje?
-
A čemu máme v takovém svědectví uvěřit?
Pokusím se obě otázky zodpovědět v tomto krátkém tematickém eseji.
Okultní instrukce
Při prvním zběžném pohledu na to svědectví je třeba uvážit pasáž z "Prvního zjevení Jakubova",[7] traktát je vyprávěním sv. Jakuba, který podává zprávu o rozhovoru s nejmenovaným učitelem[8] („Pánem“ nebo „Mistrem“; s Ježíšem; jejž nechává promlouvat v přímé řeči), který mu svěřuje tajné poznání:
Pán pravil: „Jakube, hle já ti zjevím tvou spásu. Jestliže se [tě] zmocní a přijmeš tato utrpení [var. zakusíš smrtelnou úzkost], zástup [archontů] se proti tobě ozbrojí, aby tě uchvátil.
Zvláště tři z nich se tě zmocní. To jsou ti, kdo sedí v celnici. Nejen, že vyžadují poplatek, ale loupí další duše.
Když k nim přijdeš, jeden z nich, jejich strážce, ti řekne: „Kdo jsi a odkud přicházíš?“
Ty mu musíš odpovědět takto: „Já jsem syn a pocházím z otce.“
Na to ti řekne: „Jaký syn, jakého otce?“
Na to mu odpovíš: „Já pocházím z otce, který je prvo[bytný], Jsem syn v prvobytném.“
Na to ti pak řekne: „Proč jsi byl poslán pryč od Otce?”
Na to mu odpovíš: „Přišel jsem od Otce, který je prvo[bytný], takže zřím jak své bližní, tak i ty, kdož jsou cizí.“
On ti řekne: „[...] A kdo jsou [...] ... [...] (34) ti cizí?“
Ty mu řekneš: „Oni nejsou zcela cizí, nýbrž pocházejí od Achamóth [padlé Sofie]. Ona je žena [ženské božství], ona vytvořila tento rod a přivedla jej dolů od toho [Otce], který je prvobytný.
Nejsou tedy cizí, nýbrž naši. Jsou naši, neboť jejich paní [Sofie Achamóth] je z prvobytného. Jsou však i cizí, neboť prvobytný [její božský protějšek] se s ní nespojil a tehdy je zplodila.“
On se tě dále zeptá: „Kam jdeš?“
I řekneš mu: „Na místo, odkud jsem přišel [tj. k Otci]. Znovu tam půjdu.“
„Jestliže jim řekneš toto, unikneš boji s nimi.“[9]
V této rozpravě je obsažena významná informace.
Podobnost se soudobými zprávami o blízkých setkáních je nepopíratelná: archonti vyvolávají stav smrtelné hrůzy, často se objevují v trojici a unášejí („zloděj jim krade duše“).[10] Tyto detaily jsou zarážejícím způsobem podobné současné tradici ET/UFO. Gnostický učitel však stejně zarážejícím vybočením ze stávající literatury dává jasné instrukce pro to, jak čelit mimozemským entitám. Nesmírné množství svědectví o fenoménu ET/UFO k dnešku dostupných nenabízí zhola nic o obraně proti mimozemskému pronikání. Kontaktované a unesené osoby jsou pasivními svědky, ohromených a přemožených těmito mimozemskými bytostmi. Jenže gnostické spisy taková setkání nejen popisují, ale nařizují rovněž obrannou akci. Mistr předkládá přesvědčivou radu, jak udržet archonty v mezích. Gnose je o vzpomínání si na náš původ. Student je nabádán, aby si připomínal kosmické právo prvorozenství lidstva, a aby upevňoval své přímé napojení do plérómatu, ke zdroji.
Výslovně se studentovi vtlouká do hlavy, aby se upamatoval a zopakoval si klíčovou epizodu z gnostické mytologie, totiž pád aiónu Sofie, a takto si připravil obranu proti archontům. Podrobným líčením mýtu o jejich původu tak student demonstruje zasvěcenou znalost původu a identity těchto entit, jimž čelí. Záměrné připomínání kosmických událostí zbavuje archonty moci. To jest přinejmenším jasný závěr z výše uvedené pasáže. Taktika připomenutí je úzce v souladu s původní moudrostí – uvažte například přísloví Nasiů, tibetské národnostní menšiny z jihovýchodní Číny:
„Člověk se musí svázat se zdrojem, kde lék povstává, jinak se jeho magie nemůže projevit.“
Šamani léčí nejen svojí znalostí vlastností rostlin, nýbrž také tak, že vyprávějí příběh každé rostliny.
-pokračování-
-------------------------------------------------------------
PRAMENY:
[1] Siddhi (sanskt. सिद्धि dokonalost; naplnění, dokonání) jsou spirituální, paranormální, nadpřirozené či jiné magické síly, schopnosti a vědomosti, které jsou plodem duchovního pokroku pomocí sádhany, jako je třeba meditace a jóga.
[2] Psychická schopnost umožňující přijmout pomocí sluchu intuitivní informace od svého vyššího já, těch „za závojem“ nebo od svých duchovních průvodců.
[3] Dálkové vidění, nazírání, pozorování, mentální zření jako údajná či předpokládaná a vědecky dosud jen diskutovaná schopnost a dovednost některých senzibilů.
[4] Viz rovněž San: UFOkultura. Hypostáze archontů, http://www.okultura.cz/WordPress/ufokultura-3/
[5] Srv. Jacques Vallée: Messengers of Deception.
[6] Nigel Kerner: The Song of the Greys. Hodder Paperbacks, 1998.
[7] NHC V, 3.
[8] Zajímavé je, že v celém spise nenajdeme pojmenování osoby, se kterou Jakub mluví. Nikde se tedy nevyskytuje jméno Ježíš či titul Kristus.
(c)2020 Translation: San