I-ting a genetika? I-ting a Tarot?
V této práci bych chtěl rozebrat teologický problému ve kterém podle mne tkví hlavní rozpor mezi východním a západním světonázorem. Víme, že tak genetický kód, jako i hvězdné konstelace podstatně ovlivňují osobnost novorozeněte včetně jeho náchylnosti k různými nemocemi. Kniha Ericha Bauera "Astro-zdraví, praktická příručka astrologického lékařství pro všechny znamení zvěrokruhu" o tom nenechá nikoho na pochybách. Hlavní rozpor mezi východem a západem je podle mne v tom, že na východě se klade větší důraz na astrální vlivy a na osud, zatímco západní názor zdůrazňuje vliv genetického kódu, náhody a svobodné vůle člověka. Čínská kniha proměn I-ťing nás přesvědčují o tom, že náhoda je řízená vyššími principy. Pomocí náhodného vrhu mincí lze získat odpověď na různé otázky pomocí knihy I-ťing. Použití tumim a urim v starodávných biblických dobách bylo něco podobného. To, že by náhodné události byly určeny převládajícími duchovními silami zní pro západní svět fatalisticky a hledají vhodné vysvětlení například v různých možnostech výkladu orákula I-ťing. Tumim a urim, které sloužili k přesnému předpovídání ve starodávných dobách, byly nabité duchovním nábojem, aby dávali správnou odpověď. Každý předmět kolem nás je také nabit určitým duchovním nábojem anebo působí jako rezonátor, který posilňuje určité duchovní síly. Nejznámějšími rezonátory, které se dají i nabíjet duchovními silami jsou drahé kameny například jaké nosil velekněz v Izraeli na náprsníku soudu v starodávných dobách. Všemohoucí Bůh dal příkaz, aby tumim a urim byly uloženy právě do tohoto náprsníku. Kameny na náprsníku reprezentovaly kmeny Izraele, takže 12 kamenů odpovídaly dvanácti Izraelským kmenům. Uspořádání drahých kamenů na náprsníku bylo takové, aby se vytvořilo duchovní pole s dokonale vyrovnanými duchovními složkami, které odpovídají harmonii a zdraví. Dnes se drahokamy využívají v léčitelské praxi a prokázalo se, že údajné pověry východu jsou založené na prakticky ověřitelných zkušenostech a univerzálních zákonitostech nám dosud utajeného duchovního světa. Lze to také chápat jako nové fyzikální síly s přesnými zákonitostmi. Jedná se o síly a interakce, které předchází dosud známé fyzikální interakce a lze prokázat, že atomy a molekuly hmoty vznikají zhušťováním duchovních sil. Chci se ale vrátit k základnímu světonázorovému rozdílu mezi východem a západem. Impregnace člověka určitou duchovní silou může být důsledkem životních zkušeností anebo také záměrným působením jiného člověka například při výchově dětí. Podstatným faktorem je prvotní impregnace při narození dítěte. Kromě genetických faktorů a vlivů během těhotenství v lůně matky hraje důležitou roli první nadechnutí po porodu. Tímto prvním nadechnutím novorozenec vztahuje vzduch do plic a zároveň i ducha do svých astrálních plic a stává se samostatným jednotlivcem. Dýcháním je udržován život. Bible uvádí, že když Bůh vdechl do úst Adama dech života, následkem toho se Adam stal živou duší. Lze prokázat, že kromě postavení hvězd zde hraje významnou roli také numerologie neboli čísla data narození dítěte. Světoznámá numeroložka Robin Steinová uvádí, že je přesvědčena o tom, že numerologie platí na datum narození v číselné soustavě ve kterém se dotyčný jedinec narodil. To je možné pouze tak, že číslice mají silnou duchovní vibraci a v době narození jsou napsána na mnoha místech a mnoho lidí myslí na tento datum anebo je právě píše anebo o tom mluví, čím se vytváří rovnováha sil a dochází k impregnaci hlavně novorozeňat, které jsou v té době v plně otevřeném duchovním postoji a přijímají životodárného ducha prvním nadechnutím stejně jako Adam z úst Boha. Navíc všemohoucí Bůh nám laskavě dává poznat základní duchovní síly, archetypy, prostřednictvím těchto zákonitostí. Numerologie může významně pomoci rodičům v porozumění svému dítěti a jeho charakteru. K drahokamům, na již vzpomínaném náprsníku soudu velekněze, lze přiřadit odpovídající čísla, která mají velice podobnou, když ne stejnou duchovní vibraci. Tajemství tohoto přiřazení je odhaleno v knize Zjevení apoštola Jana, kde se uvádí uspořádání drahokamů jako základu nebeského svatého města Nového Jeruzaléma. V téže knize se uvádí, že kolem trůnu všemohoucího Boha sedí 24 králů. Apoštol Jan vidí kolem trůnu také 4 cheruby. Jeden cherub má hlavu lva, druhý má hlavu býka, třetí má hlavu člověka a čtvrtý má hlavu orla. Lze tedy předpokládat, že i těch 24 králů kolem trůnu mají navzájem odlišné vlastnosti. Symbol lva a býka se vyskytuje také ve zvěrokruhu a to navíc ve kvadratuře. Lze tedy předpokládat, že 4 cherubíni mají určitou souvislost s pevnými znameními zvěrokruhu býka, lva, štíra a vodnáře, ale bylo by chybou ztotožňovat tyto síly, spíše poukazují na čtyřpólové uspořádání duchovního světa. To, že kolem trůnu je 24 a nikoliv 12 starších je inspirující, abychom hledali kromě 12 základních archetypů zvěrokruhu ještě jakési mezitypy a tak rozšířili počet archetypů z 12 na 24. V tom nám může pomoct velká arkána Tarotu, která má 22 symbolů a numerologie, kde je neomezený počet možností. Lze tedy předpokládat, že 12 anebo 24 je pouze počet základních archetypů, což je potvrzeno výrokem, že kolem trůnu stálo dalších miriády miriád bytostí. Vzhledem k tomu, že všemohoucí Bůh má tak velký počet služebníků, což je 10 000 krát 10 000, lze dále předpokládat, že existuje celá řada podobných uskupení, jaká je Duchovní Planetární Hierarchie Vědomí Sedmi Paprsků s různými úkoly. Stojí za povšimnutí také to, že František Bardon ve své knize "Klíč k opravdové kable" uvádí, že symboly velké akrány Tarotu odpovídají základním písmenům kosmického jazyka. Symboly velké arkány Tarotu i písmena hebrejské abecedy jsou očíslovány a zasvěcenci tvrdí, že přiřazení čísel k symbolům a písmenům je numerologicky správné, o čem se lze přesvědčit hlubším studiem symbolů velké arkány, kabaly a numerologie. Symbol Blázen z velké arkány Tarotu ovšem nemá žádné číslo a tento symbol reprezentuje zasvěcence, který nosí v sobě všechny symboly. To ovšem znamená, že velká arkána Tarotu má ve skutečnosti pouze 21 symbolů. Jestliže platí, že písmena hebrejské abecedy odpovídají symbolům velké arkány podle numerologie přiřazených čísel, pak alespoň jeden symbol velké arkány chybí, ale pakliže je tomu tak, pak je otázkou, zda jich nechybí více, takže úplný počet základních symbolů neboli archetypů může být 24 odpovídající 24 králům kolem trůnu.
Souvislost mezi archetypy a 24 králi potvrzují také jiné texty Bible. Apoštol Pavel nazývá následovníky Ježíše Krista údy Kristova těla a poznamenává, že každý úd má jiné vlastnosti a spolu tvoří živý chrám Boží. Evangélium podle Jana začíná slovy, které cituje také František Bardon ve své knize o kabale: "Na počátku bylo Slovo a Slovo bylo u Boha" a pak Evangélium dále pokračuje: "Všechno začalo existovat skrze něho a bez něho nezačala existovat ani jediná věc. Co začalo existovat jeho prostřednicvím byl život, a život byl světlem lidí. A světlo září ve tmě, ale tma ho nepřemohla." a pak dále: "Pravé světlo, které svítí lidem všeho druhu mělo přijít na svět. Byl ve světě a svět začal existovat skrze něj, ale svět ho neznal. Přišel do svého vlastního domova, ale jeho vlastní lid ho nepřijal. Ale všem těm, kteří ho přece přijali, dal autoritu stát se Božími dětmi, protože projevovali víru v jeho Jméno a nebyli zrození z krve ani z vůle mužovy, ale z Boha.
Tak se Slovo stalo tělem a přebývalo mezi námi a dívali jsme se na jeho slávu, jaká patří jedinému zplozenému synovi od otce; a byl plný nezasloužené laskavosti a pravdy." (Evangélium Jana 1:1,3-5,9-14) Jestliže tedy Kristus je totožný se Slovem, kterým Bůh stvořil vše existující, pak jednotlivé údy Kristova těla jsou také Slovo a zároveň duchové, které jsou plné nezasloužené laskavosti a pravdy, jak uvádí výše uvedený citát. Stojí za povšimnutí, že když Kristus mluví o svém druhém příchodu na nebeských oblacích ve 24. kapitole Matoušova Evangélia, se ptá: "Kdo je skutečně ten věrný a rozvážný otrok, kterého jeho pán ustanovil nad svou čeledí, aby jim dával jejich pokrm v pravý čas?" Je třeba poznamenat, že pokrm tu znamená duchovní stravu. Vrátiac k původnímu problému 24 králů kolem trůnu je jasné, že to má souvislost se Slovem a tedy i s písmeny. Je možné, že jméno každého z 24 králů se skládá z více písmen neboli nejsou základními archetypy, ale s těmito archetypy úzce souvisí. Počáteční písmeno je vždy určující, protože kabalisté tvrdí, že když někdo chce vyvolat účinky odpovídající určitému písmenu, pak má toto písmeno umístit na začátek a ostatní písmena za ním permutovat neboli uvádět v různém pořadí. Podobně je pozoruhodné, že Tetragramaton začíná písmenem Jod, což podle knihy Františka Bardona odpovídá vibraci kosmické všelásky a apoštol Jan ve svém dopise píše: "Kdo nemiluje, Boha nepoznal, protože Bůh je láska.". Základní vlastnost Boha je vyjádřena prvním písmenem Jména.
Nyní můžeme pochopit co znamená výraz "čistý jazyk" o kterém se mluví v knize Sefanjáše proroka. Jestliže tedy přiřadíme k sobě symboly velké arkány Tarotu a hebrejská písmena podle odpovídajících čísel, zjistíme pozoruhodnou souvislost velké arkány Tarotu s vlastnostmi uvedenými v knize Františka Bardona. Každý mystik se drží určitého systému pojmů a během meditace některé své představy musí změnit tak, aby lépe vyjadřovali univerzální kosmické zákonitosti. Otázkou je, co lze změnit a chápat jinak a co musí zůstat pevné. Existuje mnoho navzájem se protiřečících variant přiřazení astrálních sil k symbolům velké arkány Tarotu. Je otázkou, zda správně chápeme symboly velké arkány. V mystice má místo i subjektivnost za předpokladu, že dokážeme vytvořit jasnou představu o pojmech a symbolech. Přesto je tu stále něco sjednocujícího nejenom z důvodu vzájemného porozumění, ale také kvůli dokonalosti, jednoduchosti a praktické použitelnosti představ. Esoterickou vědu doprovází nejasnost pojmů. Pojmy mohou být rozličně chápány i různými vysokými zasvěcenci a proto nejvyšší vědu zdráhají popisovat a tvrdí, že je nezbytně nutná zkušenost pod vedením učitele. Tento pojmový zmatek je patrný i v jedné z nejlepších učebnic, když ne nejlepší, a to v knize Františka Bardona "Brána k opravdovému zasvěcení", kde autor zaměnil pojmy melancholický a flegmatický ve srovnání s jinými publikacemi např. "Astro-zdraví" od Ericha Bauera. Tato záměna pochází z toho, že F. Bardon připisuje vodnímu živlu stahující, zhušťovací introvertní charakter, což je jednoznačné melancholická vlastnost. Introvertní zahleděnost do sebe nemusí být spojen se zhušťováním. Samozřejmě je věcí autora, jak jednotlivé pojmy definuje, jestliže se důsledně drží své definice, ale zanáší to nedůvěru laiků i odborníků. Jestliže tedy zaměňujeme pojmy flegmatické a melancholické, pak proč nezaměnit také sangvinické s cholerickým, vždyť krev (Sanquius) má červenou barvu a ta patří k ohni a neklidný cholerický charakter patří spíše k principu vzdušnému než k morálnímu principu ohně. Navíc podle Knihy stvoření Sefer Jecirah k praprincipu ohně je připsáno písmeno Šin, což je harmonizující všesíla a spíše má charakter krve. Zasvěcenci velice dobře chápou, co znamenají principy vzduchu, vody, ohně a země, ale nelze tyto duchovní principy jednoznačně přiřadit určité tělesné tekutině. Je věcí pohledu, co převažuje. Navíc lidské chápání těchto pojmů také podléhá subjektivnosti. Nejlepší by bylo nějakým způsobem exaktně měřit množství vzdušného, vodního, ohnivého a zemního fluida, když chceme, aby nauka o živlech byla uznána jako věda. Měření se může týkat i jednotlivých dílčích aspektů nějakého živlu anebo exaktního popisu principů rovnováhy anebo zákonů zachování energie živlů. Zasvěcenci však tvrdí, že takový exaktní popis není potřeba, protože stačí praktické výsledky. Není však nikterak jisté, zda je to také názor Stvořitele neboli nejvyšší emanace ve vesmíru. Odjakživa snažili zasvěcenci připsat této vědě nadřazený charakter, ale je otázkou, zda se léčitelství anebo pokročilé techniky meditace nejsou na stejné úrovni jako ostatní vědní disciplíny jako matematika, fyzika, chemie, biologie, medicína, půdoznalství, kosmologie, lingvistika anebo sociologie. Je pravdou, že pomocí praktického upotřebení vysokých formulí mohu získat informace v různých oborech, ale také pomocí sociologie, biologie anebo fyziky mohu získat informace o kabale. Není tedy nadřazenosti a podřízenosti spíše to brání spolupráci a pochází od Satana Ďábla. Tento poslední výrok také lze chápat všelijak a lze zneužít také proti mne, když to někdo chce. Důsledkem neznalosti často máme tendenci podceňovat jiné vědní disciplíny. Zasvěcenci často nevědí, že moderní fyzika zná princip synchronicity, což v hermetice je nazváno principem analogie, ba dokonce Carl Gustav Jung spolu s významným fyzikem Wolfgangem Paulim zpracovali fyzikální teorii ve kterém vysvětlují astrální působení planet na podvědomí člověka. Jednoduchý experiment potvrzující princip synchronicity využívá té fyzikální zákonitosti, že elektron a pozitron pocházející z téže gama kvanta musí mít opačný spin. Fyzici ovšem umí obrátit spin elektronu, ale co se děje s k elektronu patřícím pozitronem? Jeho spin se také obrátí i když je od příslušného elektronu velice vzdálen. Je to jednoduchý příklad působení na dálku bez zprostředkujícího energetického nositele informací. Je to bezprostorové a bezčasové působení, protože podle principu relativity změna, která překoná rychlost světla překonala i čas. Znamená to, že pozitron a elektron pocházející z téže gama kvanta zůstávají sjednoceni i když v prostoru se nalézají úplně na jiném místě. Podobné sjednocení lze vyvolat kontemplací neboli přenesením vědomí do určité věci. Prvním aspektem je tzv. samádhi, což znamená úplné pochopení dané věci její maximální možné přenesení do vědomí, protože je jedno, zda vědomí přenáším do dané věci anebo věc přenáším do vědomí. Pak kontemplující může stoupat s danou věcí do vyšších duchovních sfér, přičemž se zmenšuje hustota dané věci až k hranicím neexistence, kde lze změnit podstatu dané věci podle přání a vůle kontemplujícího ducha. Pak postupným vrácením dané věci do materiálního světa se vrací věc s novou změněnou kvalitou. Tímto způsobem lze proměnit např. olovo ve zlato, ale základním předpokladem je kromě vysoké duchovní kázně také dokonalé osvojení si vlastností olova a zlata, což není tak jednoduché. Je mnoho slitin, které mají stejnou barvu, jako zlato a zlatník musí provést zkoušku, aby se nespletl. Ten, kdo chce vytvořit zlato musí ho rozeznat od jiných kovů bez zkoušky pomocí jemného záření zlata, který souvisí s jeho využitím v léčitelství podobně jako využití drahokamů a jiných astrálních vibrátorů. Podle experimentů také rostliny umí vyrobit k životu nezbytné stopové prvky podobnou lehce nevysvětlitelnou transmutací. Tolik k dokreslení věcí.
Jak krásné by bylo vytvořit jednotnou teorii numerologie, astrologie, kabaly, léčivých vibrací, symbolů velké arkány Tarotu a to bez zjednodušení tak, aby se zachoval původní obsah a praktická použitelnost! Jestliže opravdu existuje vztah mezi čínským orákulem I-ťing a genetickým kódem, pak je možné, že genetický kód se vytváří podle stejných principů jako když vrhnuté mince jsou ovlivněny dotazem a dávají přesnou odpověď. Znamenalo by to, že duchovní síly člověka mohou změnit jeho vlastní genetický kód. Velice to připomíná teorii fraktálů, kde je známo, že některé fraktály v libovolné své části někde obsahují přesný obraz celého fraktálu a tak informace přítomna v celku je přítomna v každé části celku, což znázorňuje působení akášického principu. V materiálním světě vše probíhá v čase a tedy změna genetického kódu těla pomocí ducha si vyžaduje určitý čas.
Tento krátký příspěvek jsem napsal pro motivaci ostatních i sám sebe k dalšímu studiu esoterních věd. Myslím si, že snaha o sjednocení východního a západního světonázoru bude mít velkolepé výsledky.
Zde naleznete doprovodné grafy. Jeden je tady a druhý tady.
Použitá literatura:
Josef Pavel Kreperát: Skrytá moc drahých kamenů
Harish Johari: Léčivá síla drahokamů podle tántrizmu ajurvédy a astrologie
František Bardon: Brána k opravdovému zasvěcení
František Bardon: Klíč k oprvdové kabale
Aryeh Kaplan: Sefer Jecira
Aryeh Kaplan: Meditace a kabala
Robin Steinová: Numerologie pro Vaše dítě
Richter Johan: Kapesný I-ťing
Bohumil Vurm: Tarot a hledání smyslu života
Erich Bauer: Astro-zdraví
Překlad nového světa Svatých písem