Ještě jednou "Šalamounův kříž". Herschell nebo Wicherink? Intelektuální střet dvou špičkových výzkumníků. (4)
Babylonský původ osmihrotého kříže
Babylóňané uctívali boha „Béla“. Syřané nazývali tohoto boha „Baal“ a podobně jako egyptské bohyně Hathor, Isis a Bat byl spojován s uctíváním býka. Posvátný význam Baala byl v historii ztracen, a odtud plyne babylonský zmatek (Babylonská věž). Řecký přenesený význam slova Babel (Babylon) se nepřekládá pouze jako „zmatení“, ale také jako „Bélova brána“, brána boha Béla. V hebrejštině znamená slovo „Ba-el“ „Boží bránu“. Všichni tito bohové a bohyně byli spojováni s mýtem býka a kolem období jarní rovnodennosti, kdy se Slunce nacházelo okolo roku 4468 př.n.l. ve Stříbrné bráně, představovali Býka (Taurus).
Keltský druidský festival Beltaine (nebo Beltine) má své kořeny pravděpodobně v oslavě znovuzrození babylonského boha Béla (jako v „Beltaine“) při jarní rovnodennosti v roce 4468 př.n.l.. Beltaine byl „čtvrtící den“ slavený na prvního května, kdy byly na svatých kopcích zapáleny vatry na oslavu začátku letního období. Do doby než druidové slavili Beltaine byl původní den oslavy a jeho babylonský posvátný původ a význam (Velká nebeská konjunkce) ztracen v babylonském zmatení.
Prvního listopadu slavili druidové začátek zimního období a tento festival se nazýval „Samhain“. Neopohanství, známé pod pojmem „Wicca“, též později přijalo festival Beltaine. Oslavovali smrt a znovuzrození svého boha s parohy, kterého mnozí okultisté, jako například Eliphas Lévi, zmiňují pod jménem „Bafomet“. Rohatý bůh odráží původní uctívání rohů býka Sumery, Babyloňany a Egypťany, ale přesný význam rohů (jako v mytologii Isis) a jejich symbolická reference na místo narození Slunce byli ztraceny.
Proto je překvapující povšimnout si, že posvátnost osmihrotého kříže byla „opět objevena“ příslušníky náboženství Wicca. Ti oslavují osm slunečních svátků, které tvoří ve slunečním roku osmihrotý kříž spojovaný s rovnodennostmi, slunovraty a „čtvrtícími dny“ (napůl cesty mezi rovnodenností a slunovratem).
Kolo roku náboženství Wicca
Původ osmihrotého kříže a jeho sluneční význam je nicméně třeba datovat zpět do doby Sumerů a Babyloňanů, kteří uctívali slunečního boha „Utu“ (sumerský) či „Shamashe“ (babylonský). Symbolem Utu/Samashe byl osmihrotý kříž. Osmihrotý kříž byl tvořen dvěma navrstvenými čtyřhrotými symboly Velké nebeské konjunkce, alespoň autoři se tak domnívají.
Utu/Samash, starověký sluneční bůh Mezopotámie
Ezechielova vize
Herschel na své internetové stránce vysvětluje, že Ezechielova vize, o které se obšírně vypráví ve Starém zákoně, je ve skutečnosti líčením starobylé návštěvy z vesmíru. Herschel není se svojí hypotézou sám; mnozí autoři před ním již navrhli přesně to samé. Ve skutečnosti to dává perfektní smysl, protože Ezechiel ve své vizi viděl kolo uvnitř kola, které sestupovalo z oblohy ze vzdušného víru, který obklopoval oheň. Navíc mělo toto kolo portály (oči), což silně naznačuje, že mohlo jít o UFO.
Ezechiel 1:18 "A loukoti své, i vysokost měla, že hrůza z nich šla, a šínové jejich vůkol všech čtyř [kol] plní byli očí."
Nicméně vysvětlení Ezechielovy vize v tom smyslu, že se jednalo o mimozemskou návštěvu, ztroskotává, když vezmeme v úvahu její astrologický význam. Oči okolo kola nejsou portály UFO, ale souhvězdí podél zvířetníku. V první řadě je třeba si uvědomit, že se Ezechielova vize odehrává na břehu řeky. Zatímco Herschel opomněl rozpoznat důležitost řeky ve všech svých hvězdných mapách, kromě prvotního objevení astrologického smyslu pyramid podél Nilu, čtenář tohoto článku si již teď uvědomuje, že řeka v Ezechielově vizi by mohla být ve skutečnosti metaforou pro Mléčnou dráhu.
Ezechiel 1:3 "V pravdě stalo se slovo Hospodinovo k Ezechielovi knězi, synu Buzi, v zemi Kaldejské u řeky Chebar, a byla nad ním ruka Hospodinova."
Ezechiel ve své vizi vysvětluje, že spatřil čtyři okřídlené bytosti, z nichž každá měla čtyři tváře. Celkově vypadali jako lidské bytosti, ale měli nohy telete.
Ezechiel 1:7 "Jejichž nohy nohy přímé, ale zpodek noh jejich jako zpodek nohy telecí, a blyštěly se podobně jako ocel pulerovaná."
Čtyři tváře každého ze čtyř tvorů vypadaly takto:
Ezechiel 1:10 "Podobenství pak tváří jejich [s předu] tvář lidská, a tvář lvová po pravé straně každého z nich; tvář pak volovou po levé straně všech čtvero, též tvář orličí [s zadu] mělo všech čtvero z nich."
Tyto čtyři tváře jsou čtyři pevná znamení zvířetníku, tváří muže (Vodnář), tváří lva (Lev), tváří vola (Býk) a tváří orla (Orel). Souhvězdí Orla se nachází velmi blízko Štíra. Čtyři tváře čtyž tvorů v Ezechielově vizi tudíž představují takzvaná pevná znamení zvířetníku (Lev, Býk, Vodnář, Štír), která tvoří dokonalý čtyřhrotý kříž. Během Velké nebeské konjunkce, kdy je Slunce na Mléčné dráze při rovnodennostech anebo slunovratech, vycházejí tato čtyři znamení zvířetníku heliakálně, tedy před Sluncem. Proto starověká pevná znamení zvířetníku označují Galaktický kříž!
Při letním slunovratu období Velké nebeské konjunkce 2012 vychází Býk před Sluncem
Při zimním slunovratu období Velké nebeské konjunkce 2012 vychází Orel před Sluncem
Zatímco se Slunce při letním slunovratu 2012 nachází na 5° Blíženců (siderického zvířetníku), je Býk posledním souhvězdím viditelným před východem Slunce a zastírá souhvězdí Blíženců, které vychází jako další spolu se Sluncem. Proto se starověcí obyvatelé zajímali více o heliakální východ souhvězdí než o souhvězdí skutečné konjunkce se Sluncem. Je dokonce zajímavé, že by Ezechiel mohl hovořit přesně o protínání Mléčné dráhy a ekliptiky na 5° Blíženců (siderického zvířetníku) anebo 5° Střelce, když píše:
Ezechiel 1:1 "Stalo se pak třidcátého léta, čtvrtého měsíce, [dne] pátého, když jsem byl mezi zajatými u řeky Chebar, že otevřína byla nebesa, a viděl jsem vidění Boží."
Každé znamení zvířetníku zabírá 30° (třicáté léto) z 360° zvířetníku. Kříž Lev-Býk-Vodnář-Štír rozděluje 12 znamení do čtyř skupin po třech (4. měsíc), zatímco k samotnému křížení ekliptiky a Mléčné dráhy dochází na 5° příslušného znamení ([dne] pátého měsíce = +/- 30 dní). Povšimněte si, že se ve stejné větě zmiňuje o řece (Mléčná dráha)!
Ezechiel dále píše o kole uvnitř kola:
Ezechiel 1:16 "Na pohledění byla kola, a udělání jich jako barva tarsis, a podobnost jednostejnou měla [všecka] ta kola, a byla na pohledění i udělání jejich, jako by bylo kolo u prostřed kola."
Předpokládejme, že kolo mělo čtyři paprsky (což se shoduje se čtyřmi tvářemi bytostí), pak by kolo uvnitř kola mohlo znamenat překrývání dvou čtyřhrotých křížů! Důležitější je, že se zde nachází dva oddělené kříže, když tedy hovoří o dvou kolech! Jedno z těchto kol bylo spojeno se Zemí!
Ezechiel 1:15 "A když jsem hleděl na ta zvířata, a aj, kolo jedno bylo na zemi při zvířatech u čtyř tváří jednoho každého z nich."
Toto kolo muselo být kříž, který tvoří rovnodennost a slunovrat. V článku „Crucifying the Earth on the Galactic Cross“ (Ukřižování Země na Galaktickém kříži - Smeljakov-Wicherink 2006) je tento kříž nazýván Zemským křížem. Druhé kolo však bylo spojeno s tvory se čtyřmi tvářemi (představující Galaktický kříž):
Ezechiel 1:19 "Když pak chodila zvířata, chodila kola podlé nich, a když se vznášela zvířata vzhůru od země, vznášela se [i] kola."
Zemský kříž + Galaktický kříž = osmihrotý kříž (kolo v kole)
Je důležité uvědomit si, že zde byli čtyři tvorové, každý s tvářemi představujícími pevná znamení zvířetníku. Tito čtyři tvorové ezotericky představují čtyři Velké nebeské konjunkce, ke kterým dochází během Velkého roku, když se jedno z kol otáčí (Zemský kříž), zatímco druhé kolo je stabilní (Galaktický kříž). Přesně čtyřikrát se čtyři paprsky kol překrývají, když se kolo uvnitř kola otáčí a tyto okamžiky tak představují čtyři Velké nebeské konjunkce.
Nakonec Ezechiel uviděl Boha na klenbě nebeské. Objevuje se v oblouku mraku. Mléčná dráha je oblouk, který se rozpíná na noční obloze ze severu na jih. Starověcí obyvatelé ji nazývali buď velkou Řekou na obloze, nebo velkým bílým mrakem na noční obloze.
Ezechiel 1:28 "Na pohledění jako duha, kteráž bývá na oblace v čas deště, takový na pohledění byl blesk vůkol. To bylo vidění podobenství slávy Hospodinovy. Kteréžto viděv, padl jsem na tvář svou, a slyšel jsem hlas mluvícího."
Čtyři pevná znamení zvířetníku jsou také zmiňována ve Zjevení sv. Jana:
Zjevení sv. Jana 4:6-8 Bylo také před tím trůnem moře sklené, podobné křištálu, a u prostřed trůnu a vůkol trůnu čtvero zvířat, plných očí s předu i s zadu. (7) První pak to zvíře podobné bylo lvu, a druhé zvíře podobné teleti, a třetí zvíře mající tvárnost člověka, a čtvrté zvíře podobné orlu letícímu. (8) A jedno každé z těch čtyř zvířat mělo šest křídel okolo, a vnitř plná byla očí, a neměla odpočinutí dnem i nocí, říkajíce: Svatý, svatý, svatý Pán Bůh všemohoucí, kterýž byl, a jest, i přijíti má.
Tentokrát jsou čtyři zvířata Apokalypsy spojována se skonáním světa (= konec precesního cyklu)! V křesťanském umění je Kristus často zobrazován uvnitř „Vesica Pisces“ (představujících zrození), obklopen čtyřmi zvířaty Apokalypsy (představujících Galaktický kříž). Překvapivější je, že je často znázorňován i osmihrotý kříž, kolo uvnitř kola! Umělecká vyjádření jako na obrázku níže jsou velmi běžná; a v mnoha případech je na knize, kterou třímá Ježíš ve svých rukou vyobrazen buď čtyřhrotý, nebo osmihrotý kříž!
Kristus uvnitř Vesica Pisces, s osmihrotým křížem na obalu knihy. Dvanáct apoštolů ezotericky znázorňuje dvanáct znamení zvířetníku. Celý obraz je vyzdoben „květy“ s osmi okvětními lístky.
Kristus obklopený čtyřmi zvířaty Apokalypsy. Osmihrotý kříž je hojně znázorněn na vnitřním okraji Vesica Pisces.
Ve všech těchto uměleckých vyjádřeních má Kristus vždy zdvižené dva prsty. Co by mohly tyto dva prsty znamenat? Poukazuje na dvojčata Blíženců, což je v precesním cyklu místo zrodu?
-pokračování-(c)2010 Translation: Lenka Hauke