Ještě jednou "Šalamounův kříž". Herschell nebo Wicherink? Intelektuální střet dvou špičkových výzkumníků. (5)

Wicherink Jan

Wicherink Jan

autor

06.06.2010 Paradigma "2012"

Šalamounův klíč

Původní rukopis Šalamounova klíče je ztracený a kolují pouze jeho kopie. Stejně jako Bible byly i tyto kopie několikanásobně přepisovány, opětovně překládány, editovány, atd. Věří se, že původní autor originálního rukopisu je prý biblický Šalamoun, syn krále Izraelitů Davida. Kniha Šalamounův klíč obsahuje především mnoho „čarodějnických“ zaříkadel, kladných a pozitivních, ale také negativních zaklínadel, která lze použít ke zničení nepřátel.

V tomto článku nás budou zajímat takzvané „pentakly“ týkající se Slunce ze středověké verze Šalamounova klíče, Clavicula Salomonis z roku 1572, která je považována za nejstarší rukopis. Autor původního rukopisu, který byl použitý pro středověkou Clavicula Salomonis byl prý řecký Ptolemaios. Pentakly v Šalamounově klíči se rukopis od rukopisu liší a nejstarší rukopisy se zabývaly pouze planetami a jejich přednostmi v astrologickém kontextu. Toto jsou řecké verze pentaklů.

Povšimněte si, že všechny pentakly obsahují čtyř nebo osmihrotý kříž. První pohled na středověký rukopis Clavicula Salomonis odhaluje mnoho kreseb něčeho, co se jeví jako osmihroté kříže. Hlavním tajemstvím je, že Šalamounův klíč je osmihrotý kříž a tento kříž představuje precesi a především Velkou nebeskou konjunkci, jak si dále ukážeme. Nejzajímavějšími pentakly je sedm pentaklů týkajících se Slunce.

První pentakl znázorňuje hlavu „Metatrona“. Veršík, který se objevuje na okraji pentaklu je převzatý z Bible. Latinský text se překládá jako „Pohleďte na jeho tvář a podobu, stvořitele všech věcí, kterého všechny bytosti poslouchají“ a je napsán na okraji. Je důležité pochopit, že tyto texty nemohly být součástí originálního Šalamounova klíče a to z jednoho prostého důvodu: původní Šalamounův klíč je mnohem starší než Bible. Tyto texty by proto mohly být matoucí a mohly být přidány dalšími autory, kteří chtěli „objasnit“ původní rukopis.


První pentakl Slunce


Druhý pentakl Slunce

Povšimněte si osmihrotého kříže v pentaklu. Kolem okraje jsou napsána jména čtyř andělů: Shemeshiel, Paimoniah, Rekhodiah a Malkhiel. Mystické znaky vně kruhu nebyly dosud rozluštěny. Domníváme se, že čtyřhrotý kříž v tomto pentaklu, který spojuje čtyři anděly, znázorňuje Galaktický kříž. Druhý kříž tudíž znázorňuje Zemský kříž překrývajících se osmihrotých křížů zvířetníku.


Třetí pentakl Slunce

Hebrejské jméno pro Boha, IHVH (Jehova) se v tomto pentaklu dvanáctkrát opakuje a s největší pravděpodobností poukazuje na dvanáct znamení zvířetníku. Nahoře je opět znázorněn osmihrotý kříž. Navíc, nakloněný čtverec uvnitř vnějšího čtverce naznačuje další osmihrotý kříž, protože jej tvoří úhlopříčky těchto dvou čtverců. Latinský nápis na okraji se překládá jako „Mé království je věčné a mé panství přetrvává od věků k věkům“. Nápis jasně poukazuje na precesní cyklus Slunce, protože Slunce se pohybuje skrz všech dvanáct znamení zvířetníku a každá cesta do nového znamení je považována za nový Věk. Království Slunce je věčné, protože po dokončení jednoho precesního cyklu začíná další.


Čtvrtý pentakl Slunce

Čtvrtý pentakl Slunce je velmi zajímavý. Předně opět znázorňuje osmihrotý kříž se záhadnými znaky na konci úhlopříček. Kryptické znaky jsou součástí okultní abecedy, kterou vyvinul Heinrich Cornelius Agrippa v 16. století. Tato abeceda se nazývá… „Překročení řeky“. Má se za to, že se toto jméno vztahuje k překročení Eufratu Židy při jejich návratu z exilu v Babylonu do Svaté země, aby opět vybudovali zničený Chrám krále Šalamouna na Chrámové hoře v Jeruzalémě.

Otázkou je, „proč byla tato podivná abeceda vybrána a její znaky umístěny na konce úhlopříček osmihrotého kříže“? Okultní vzkaz může být takový, že se nejedná o překročení řeky Eufrat Židy, ale o překročení řeky Sluncem! Ve Velkém roce celého precesního cyklu překračuje Slunce řeku na obloze, Mléčnou dráhu, přesně čtyřikrát, dvakrát při rovnodennosti a dvakrát při slunovratu.

Přestože Agrippa vyvinul i dvě další okultní abecedy, byla pro tento pentakl vybrána abeceda „Překročení řeky“, protože obsahuje nějaký okultní vzkaz. Ačkoliv Clavicula Salomonis obsahuje mnoho pentaklů s osmihrotým křížem, jsou pentakly Slunce jedinými, kde byla použita abeceda „Překročení řeky“. V pentaklech byly použity i jiné mystické abecedy, jako například tajná abeceda Malachim pro pentakly Marsu. Díky tomu je použití „Překročení řeky“ pro pentakly Slunce podezřelé.

Abeceda „Překročení řeky“ je také použita v pátém a šestém pentaklu Slunce. Tyto pentakly jsou abstraktnější než ty předchozí. Písmena v úhlech trojúhelníku tvoří jméno Shaddaï. Na vrcholu šestiúhelníku je zobrazena Davidova hvězda. Její význam zůstává pro autory záhadou.


Pátý pentakl Slunce


Šestý pentakl Slunce


Sedmý pentakl Slunce

Sedmý a poslední pentakl Slunce je nejzajímavější, protože neobsahuje pouze osmihrotý kříž, ale na jeho vrcholu je vyobrazen také čtyřhrotý kříž! Ve vnitřním kruhu lze rozeznat dva různé čtyřhroté kříže. První kříž spojuje čtyři prvky - vzduch, země, oheň a voda. Mezi čtyřmi rameny (listy) jsou napsána jména čtyř vládců těchto prvků - Ariel, Seraph, Tharsis a Cherub. Záhadná poznámka napsaná na tomto pentaklu překladatelem Clavicula Salomonis zní: „Měl-li by být někdo uvězněn či držen v železných okovech v přítomnosti tohoto pentaklu, který má být ve zlatě vyrytý v den a hodinu Slunce, bude okamžitě volný.“

Když se spojí dva čtyřhroté kříže, aby tvořili jeden čtyřhrotý kříž (jak je vyobrazeno na vršku pentaklu), je toto onen den a hodina Slunce a tento moment označuje Velkou nebeskou konjunkci. Zdá se, že stejně jako Druhý příchod, představuje moment vykoupení při „skonání světa“ a osvobozuje uvězněné duše.


Tetragramaton

Tetragramaton obsažený v Clavicula Salomonis opět jasně znázorňuje osmihrotý kříž. Osmihrotý kříž se ve skutečnosti skládá ze dvou samostatných čtyřhrotých křížů, které jsou položené na sebe. Text „Jesus Salvator“ (Ježíš Vykupitel) je první zmínkou o Ježíšovi a spojuje osmihrotý kříž se spasitelem světa, který se vrátí při skonání věků. Jak již bylo zmíněno dříve, je Kristus v křesťanském umění často ozdoben osmihrotým křížem.


Tetragramaton

Tetragramaton označuje čtyři písmena, která tvoří Boží jméno „IHVH“ (Jehova). Nakloněný čtverec uvnitř čtverce je dalším způsobem, jak vyjádřit osmihrotý kříž. Když nakreslíme úhlopříčky vnějšího a vnitřního čtverce, který se dotýká stran vnějšího čtverce, vzejde z toho osmihrotý kříž.

-pokračování-
Diskuze není aktivní, nelze do ní vkládat příspěvky.

Další díly