MAJOR CHARLES WILSON A KAPITÁN THOMAS MANTELL: SPOJENÍ S UFO V ROCE 1948
Uvádí se, že jedny z posledních slov kapitána amerického vojenského letectva Thomase Mantella byly:
"Je to obrovský disk, kovový a nemá žádné portály. Sleduji ho."
Co se skutečně stalo na obloze nad Fort Knoxem v Kentucky 7. ledna 1948? Pronásledoval Mantell skutečně UFO? Zahynul v důsledku nového druhu nepřátelské akce - kosmického původu, nebo chybné identifikace tajného výzkumného balonu?
Pro všechny vyšetřovatele, kteří se v této oblasti ufologie pohybují již více než šest či více desetiletí, jako jsem se jí věnoval já, nebo i pro jiné, kteří se jí věnují kratší dobu, byl jedním z nejzajímavějších případů, kterému se dostalo vynikajícího zpravodajství v tisku - hon na "hlášené UFO" v blízkosti nejbohatšího kusu nemovitosti, který byl v té době možná na světě, kde bylo až donedávna uchováváno naše bývalé národní zlato ve Fort Knoxu v Kentucky.
V roce 1994 jsem se v Orlandu na Floridě seznámil s velmi úspěšným generálním dodavatelem, který byl odborníkem na stavitelství/tesařství, jménem Charlie Wilson. Byl to přízemní milovník zvířat, který s sebou vždycky bral svého oblíbeného přítele a domácího mazlíčka, psa Benjiho, když se vydával na své četné domácí opravy.
Setkání s Charliem bylo příjemnou změnou v mém pokračujícím životě plném vzrušení na mysu Canaveral a v "Kennedyho kosmickém středisku", které jsem prožíval během mnoha předchozích let. Teprve když jsem se dozvěděl, kdo Charlie skutečně je, poznal jsem, jak mylný byl můj předpoklad, že je to jen "obyčejný chlapík". Charlie Wilson byl výjimečný člověk a ve skutečnosti byl hrdinou létání za II. světové války. Major Charles Wilson byl pilotem amerického armádního letectva, který měl za II. světové války značné zásluhy a odlétal více než 54 bojových misí proti německé Luftwaffe. Létal na jednom z velmi preferovaných stíhacích letounů II. světové války zvaném P-51 Mustang a připsal si sestřelení několika stíhaček Messerschmitt 109 ve vzdušném boji i útoky na letiště, sklady zbraní a železniční překladiště. Ve skutečnosti si připsal sestřelení sebe sama během mise nad Německem při útoku na německý zásobovací vlak.
Poznámka redakce: Major Charles F. Wilson byl americkým pilotem během II. světové války a sloužil u 95. bombardovací skupiny americké armády. Během války létal jako velitel letu na bombardéru B-17 a účastnil se mnoha misí nad Německem a Itálií.V roce 1944 byl major Wilson sestřelen nad Jugoslávií a strávil téměř rok v německém zajetí. Po válce se vrátil do Spojených států, kde pokračoval ve své kariéře v armádě a později se stal také učitelem. V roce 1985 zemřel ve věku 64 let.
Poznámka redakce: P-51 Mustang byl americký stíhací letoun vyvinutý během II. světové války. Letoun byl navržen společností North American Aviation a poprvé vzlétl v říjnu 1940. Původně byl navržen pro britskou Royal Air Force (RAF) jako stíhací letoun s dlouhým doletem, který by dokázal doprovázet bombardéry na dlouhých misích nad Evropou. P-51 Mustang byl poháněn jedním dvanáctiválcovým řadovým motorem Packard V-1650-7 o výkonu 1 490 hp a dosahoval rychlosti až 703 km/h. Měl mnoho výhod oproti ostatním stíhacím letounům své doby, jako například vynikající dolet a výkon vysokovýkonného motoru. Během II. světové války se P-51 Mustang stal jedním z nejúspěšnějších stíhacích letounů. Byl používán nejen britským RAF, ale také americkým Army Air Forces (AAF) a dalšími spojeneckými silami. P-51 Mustang se proslavil jako letoun doprovázející strategické bombardéry během náletů na Německo a další cíle v Evropě. Po II. světové válce byl P-51 Mustang používán v mnoha zemích a sloužil také v korejské válce a v mnoha jiných konfliktech. Dnes je P-51 Mustang populární mezi sběrateli a amatérskými letci a stále létá v mnoha vzdušných show po celém světě.
Poznámka redakce: Messerschmitt Bf 109 byl německý jednomístný stíhací letoun, který byl vyráběn od konce 30. let a během II. světové války sloužil jako hlavní stíhací letoun Luftwaffe. První verze Bf 109 byla uvedena do služby v roce 1937 a v průběhu války prošla řadou vylepšení a modernizací. Bf 109 byl poháněn různými typy motorů, včetně řadových a invertních dvanáctiválců. Bf 109 se proslavil díky své rychlosti, manévrovatelnosti a výškovému výkonu. Během války se stal nejúspěšnějším stíhacím letounem Luftwaffe a byl používán v mnoha bojových situacích, včetně bitvy o Británii, invaze do Polska a Sovětského svazu a náletů na spojenecké konvoje. Nicméně, Bf 109 měl také několik nedostatků, jako například omezenou doletovou vzdálenost, což znamenalo, že musel být podporován leteckými tankery při dlouhých misích. Po II. světové válce byly některé verze Bf 109 používány v různých zemích, včetně Španělska a našeho Československa, kde byly používány až do 50. let. Dnes jsou zachované exempláře Bf 109 velmi ceněny sběrateli a jsou často vystavovány v muzeích a na leteckých přehlídkách.
Střílel na něj a neznámo proč převážel vysoce účinné výbušniny. Následný obrovský výbuch vlaku a jeho trosky zasáhly jeho Mustang, když jím prolétal, a on musel s těžce poškozeným Mustangem přistát bez podvozku mezi nedalekými německými vojáky na zemi. Když na něj Němci stříleli, zachránil mu život kolega pilot, major Wyatt P. Exum, který na stejném poli pod palbou přistál se svým vlastním Mustangem, vmáčkl Wilsona do kokpitu pro jednoho pilota a odstartoval k jejich dlouhému letu zpět na domovské letiště v Itálii vzdálené 750 kilometrů. Mimochodem, Wilson musel letět vystaven chladnému vnějšímu vzduchu, protože nemohli zavřít omezený bublinový vrchlík, který byl příliš malý na to, aby se do něj dva piloti "vmáčkli" a pohodlně se do malého kokpitu vešli. Za hrdinství při záchraně Wilsona obdržel major Exum od generála Nathana Twininga medaili "Stříbrná hvězda". Tito dva letci byli dva skuteční hrdinové našeho národa.
Po skončení II. světové války se major Wilson vrátil do USA a byl umístěn na Godman Field poblíž Fort Knox v Kentucky u "Kentucké národní letecké gardy". Zmínil se mi o tom jednoho dne, když prováděl opravy v kanceláři, kterou jsem používal při práci na své knize v Orlandu na Floridě. Bavil jsem se o UFO s majitelem firmy a Charlie náš rozhovor slyšel. Řeč byla o smrti kapitána Thomase Mantella, když údajně pronásledoval velké UFO kulovitého tvaru nad touto oblastí Kentucky. Charlie mi řekl, že s kapitánem Mantellem létal na mnoha letech v USA a vlastně byl jeho leteckým instruktorem, který ho učil létat na P-51 Mustang. Charlie řekl, že Mantell byl bývalým pilotem C-47 za II. světové války a získal několik medailí za statečnost při létání na dvoumotorovém nákladním letadle, kterému se říkalo "Gooney Bird". Létal s ním na mnoha misích během invaze v "den D" i po něm.
Poznámka redakce: Kapitán Thomas F. Mantell byl americký vojenský pilot a člen Kentucky Air National Guard. V roce 1948 zahynul při neobvyklém letu. Dne 7. ledna 1948 byl kapitán Mantell přiřazen k Národní gardě, aby pátral po neidentifikovaném létajícím objektu, který byl viděn nad městem Madisonville v Kentucky. Spolu s dalšími dvěma piloty se vydal na let, aby zjistil, o co jde. Mantell a jeho spolupiloti brzy spatřili zářivý objekt a pokusili se mu přiblížit. Mantell se však od svých spolupilotů oddělil a pokračoval ve stoupání k objektu. Během stoupání se Mantell několikrát ozval, že se mu zhoršuje zrak a že má pocit, že se mu "teče krev v očích". Když dosáhl výšky asi 7 500 metrů, přestal odpovídat na radiové vysílání a letoun začal klesat. O několik minut později se letoun zřítil na zem a Mantell byl mrtvý.
Mantell byl ve skutečnosti nováčkem v létání na stíhacím letounu P-51 Mustang. S letounem P-51 se příliš neseznámil, protože nasbíral pouze 50 hodin skutečného letového času v letadle, které bylo považováno za neodpouštějící, pokud se pilot dopustil nějaké chyby při létání s "horkým" letadlem. Mantell nebyl nikdy během své předchozí vojenské služby stíhacím pilotem a zřídkakdy měl potřebu používat kyslík. To by později bylo klíčovým vodítkem týkajícím se jeho smrti. Zeptal jsem se Charlieho Wilsona, zda ví o události UFO, která proslavila kapitána Mantella. Řekl, že je považován za odborníka na tento případ. Byl na Godman Field a viděl záhadný objekt, když Mantell zemřel, a velmi podrobně si prohlédl místo havárie Mustangu. Řekl, že jednou z prvních položek, které zaznamenal, bylo, že Mantell neměl během tohoto letu žádné kyslíkové zařízení. To byla osudová chyba. Charlie řekl, že jedna důležitá věc, která byla objevena v troskách, byla, že Mantell se ani nepokusil spustit kyslíkový systém, přestože neměl kyslík, což byl obecný zvyk zkušených pilotů P-51.
V tomto případě se jednalo o to, že Mantell měl kyslík, který mu byl k dispozici. Vypínač nebyl nikdy uveden do polohy "zapnuto". Můj přítel Richard Hall z NICAP v jednom ze svých článků napsal, že kapitán Mantell byl v II. světové válce špičkovým stíhacím esem. Nebyl. Před jeho smrtí jsem ho vyvedl z omylu. Wilson v den této události věděl, že kapitán Thomas Mantell, 1. poručík Al Clements, 2. poručík Buford Hammond a poručík Bob Hendricks se podíleli na přeletu čtyř stíhacích letounů P-51 Mustang z Marietta Army Air Base v Mariettě ve státě Georgia na Standiford Air Field v severním Kentucky. Když letěli jižně od Godman Field, technický seržant Quint Blackwell, který byl v letové operační věži na Godman Field, obdržel telefonát od vojenské policie z Fort Knox. Dálniční hlídka v Kentucky dostávala mnoho hlášení od občanů z okolí, že ve velké výšce vidí velký neznámý objekt o průměru odhadovaném na 70 až 100 metrů. Seržant Blackwell v souvislosti s podivným objektem upozornil Wright Field v Daytonu v Ohiu v naději, že budou mít vysvětlení. To se však nestalo. Několik připomínek týkajících se toho, že se jedná o planetu Venuši, nebylo bráno vážně. Bylo pozorováno, že se během letu pohybuje a Venuše zůstává na obloze nehybná.
Blackwell a několik dalších vojáků také pozorovali bílý objekt na obloze. Blackwell upozornil velitele základny plukovníka Guye Hixe a majora Charlieho Wilsona, důstojníka letových operací základny, a oba se o probíhající události dozvěděli. On i plukovník Hix objekt pozorovali a Hix uvedl, že připomínal velký bílý padák zářící v záři slunce. Pozorovali jej dalekohledem. Oba se shodli na tom, že vypadal bíle a byl asi o čtvrtinu větší než Měsíc v úplňku. Zpočátku si myslel, že je to jasná hvězda nebo planeta. Charlie uvedl, že objekt byl viditelný nejméně čtyři až pět hodin. Čtyři P-51 Mustangy, které vedl First Lt Al Clements, pokračovaly v letu na Standiford Field a všechny hlásily, že podivný objekt pozorovaly. Jeden z pilotů - poručík Bob Hendricks, hlásil, že má málo paliva a dostal povolení letět na Standiford Field sám. Ostatní tři dostali rozkaz neznámý objekt pokud možno pronásledovat a opatrně ho zachytit, aby zjistili, co je zač.
Tři piloti začali stoupat spirálou do větší výšky. Když dosáhli přibližně 5 000 metrů, Mantell rádiem oznámil operační věži na Godman Field a majoru Wilsonovi, že se pokusí o jeho pronásledování, avšak neměl kyslíkovou masku ani kyslík uložený v systému podpory života letadla. Ve výšce asi 7 000 metrů se další dva piloti vzdávali pronásledování kvůli tomu, že jeden P-51 neměl kyslík podobně jako Mantell a druhý kyslíkový systém při zkoušce selhal. Možná nebyl původně před letem v provozuschopném stavu. V té době měla obě další letadla málo paliva. Hammond se snažil Mantellovi nařídit, aby se s nimi vrátil pro palivo a kyslík, ale Mantell jeho radu ignoroval. Mantell byl kapitán a Hammond podporučík, takže bylo možné, že se Mantell nehodlal řídit rozkazy nižšího důstojníka, ačkoli Hammond byl ve srovnání s Mantellem mnohem zkušenějším pilotem P-51. To byla další zásadní chyba, které se Mantell dopustil a která způsobila jeho smrt.
Mantell byl přibližně ve výšce 8 000 metrů a stoupal a někteří říkají, že ho slyšeli říkat: "Je to nade mnou a letí to poloviční rychlostí. Je to kovové a má to obrovské rozměry." Tohle se stalo. Major Wilson tyto poznámky kapitána Mantella neslyšel. Byly tedy tyto komentáře fakta, nebo fikce? Bylo to naposledy, co oba další piloti Mantella viděli. Stále stoupal a nacházel se daleko nad výškou, která vyžadovala použití kyslíku stanoveného letovými předpisy amerického letectva. Mantell nedodržoval standardní pravidla bezpečnosti letu. To bohužel zřejmě zpečetilo jeho osud. Zhruba ve výšce 9 000 metrů nebo možná ještě výš Mantell omdlel v důsledku nedostatku kyslíku (anoxie). Jeho P-51 pokračoval ve stoupání, dokud se postupně nezačal vyrovnávat a nakonec výška nezpůsobila pokles výkonu motoru. Poté zahájil spirálový střemhlavý let a při klesání nabral nadměrnou rychlost, která způsobila rozpad jeho letecké konstrukce. Podle Charlieho Wilsona se ve výšce asi 3 000 metrů během pádu utrhlo levé křídlo, které bylo později nalezeno několik set metrů od trosek hlavního trupu na poli poblíž Franklinu v Kentucky.
Kapitán Mantell byl nalezen připoutaný na sedadle v kokpitu a vrchlík byl stále v uzamčeném stavu. Mantell nevyvinul žádnou snahu opustit padající letadlo. To naznačovalo, že Mantell byl zřejmě v bezvědomí nebo mrtvý v důsledku nedostatku kyslíku, když letadlo padalo a zřítilo se. Na těle neměl žádná podivná zranění ani poranění. U jeho P-51 nebylo zjištěno žádné poškození způsobené nárazem ve velké výšce nebo střelbou z cizího plavidla. Zásluhu na tom má 1. poručík Al Clements. Ten sice doplnil palivo a dostal kyslík do svého P-51 a vrátil se do okolí letem do výšky 11 kilometrů a pátral po kapitánu Mantellovi. Nic nenašel a UFO před návratem nepozoroval. Viděli kapitán Mantell a ostatní piloti 7. ledna 1948 UFO? Ano, viděli UFO, ale podle bývalého majora Charlieho Wilsona, který byl důstojníkem letového provozu na Godman Field, piloti pozorovali UFO, které všichni pozorovatelé neznali. Později byla všechna hlášení zveřejněna v oficiální zprávě letectva.
Tato zpráva uváděla, že nešlo o mimozemské plavidlo, ale o tajně vypuštěný výzkumný výškový balon projektu "Skyhook". Nejednalo se o mimozemské plavidlo! Mantell zahynul kvůli své nezkušenosti při řízení letounu P-51 Mustang a neuposlechnutí rozkazu přerušit kontakt s neznámým objektem, který vydal důstojník pod jeho hodností. Odmítl rozkaz důstojníka, který měl mnohem větší zkušenosti s pilotováním letounu P-51 a který měl odborné znalosti týkající se nedostatku kyslíku a jeho nepříznivých účinků na lidský organismus ve velké výšce, což by Mantella negativně ovlivnilo. Kapitán Thomas Mantell si zřejmě neuvědomoval potřebu kyslíku v těchto velkých výškách. Tato chyba v úsudku ho stála život.
Dokazuje, že je na čase zařadit tento případ do kategorie vyřešených a přejít k těm událostem, které mají souvislost s mimozemšťany. V srpnu 2012 jsem se několikrát pokusil obnovit kontakt s tímto mým vlasteneckým přítelem Charliem Wilsonem. Volal jsem na jeho telefon, který byl odpojen. Zajel jsem do jeho malého domu v Orlandu - zdál se prázdný. Více než dva roky jsem s ním nebyl v kontaktu, což může být způsobeno tím, že mezitím zemřel. Nemám však o tom žádný důkaz, a pokud je to pravda, děkuji Charliemu za jeho přátelství.