Melodie stvoření

Tungli Ladislav

Tungli Ladislav

autor

23.09.2001 Magie

Melodie stvoření je odhalením souvislostí mezi akustickými tóny a písmeny kabalistické kosmické řeči. V předcházejícím článku o kabale nejsou odhalené hluboké souvislosti mezi akustickými tóny a kabalistickými písmeny, protože v době sepsání článku jsem ještě tyto zákonitosti neznal. Teprve po studiu hermetické numerologie bylo jasné, že přiřazení čísel k planetám se posouvá podle toho zda se jedná o stvoření planety, o řád magického čtverce planety anebo o projev planety pro mantické účely numerologie. Jestliže přiřazení čísel k planetám se posouvá, pak se může takto posouvat i přiřazení tónů k písmenům podle toho, k čemu dané přiřazení slouží. To je maličkost, ale tento poznatek uvolňuje strnulost myšlení, abychom objevili souvislosti, které jsou jaksi hned vedle každého písmene. Jistě znáte písemné označení stupnice C-důr. Má toto označení něco společného s písmeny univerzální kosmické řeči neboli kabaly? Jistě má a to právě v posunu označení akustických tónů vůči odpovídajícím písmenům. Přiřazení písmen a tónů podle mistra F.Bardona je následující:
C tón - D,O, R,Ä, Sch
Cis tón - Ü(Y)
D tón - E, C, M
Dis tón - Ö, Ch
E tón - (neaktivuje žádné písmeno)
F tón - G, L, T
Fis tón - F
G tón - A, I, Z, W
Gis tón - J, S
A tón - H, B, N
Hes tón - (neaktivuje žádné písmeno)
H tón - K, P, U
(Přiřazení podle F.Bardona)
Jestliže vycházíme z předpokladu, že označení tónů souvisí s univerzální kosmickou řečí, pak máme určitou zákonitost v tom, že označení některých tónů se objevuje u jeden tón výše. Tyto tóny jsou D, E, G, A, H, takže kromě tónů C a F platí tato význačná zákonitost. Lze tedy vyslovit hypotézu, že k vyvolání je potřebné použít o jeden celý tón nižší frekvenci, než je projevená frekvence síly evokovaného písmene, přičemž C tón a Fis tón jsou prvopočátky, protože E tón a Hes tónu neaktivují žádnou sílu. U písmene C se vyskytuje opačná anomálie: C vzniká z vyššího D tónu. Vibrace C a D tvoří uzavřený cyklus: z C tónu vzniká písmeno D, z D tónu vzniká písmeno C. Cyklus C-D tedy sám sebe reprodukuje a produkuje další energie.
Posunem přiřazení mezi tóny a písmeny dosáhneme shodu v případě D, E, G, A a H:
D tón = D,O, R,Ä, Sch = rä
Dis tón = Ü(Y)
E tón = E, C, M = mi
F tón = Ö, Ch = fa
Fis tón
G tón = G, L, T = so
Gis tón = F
A tón = A, I, Z, W = la
Hes tón = S, J
H tón = H, B, N = si
C tón = do
Cis tón = K, P, U
(Posunuté přiřazení o jeden celý tón)
Zajímavé je dále souvislost s latinským označením tónů: do, rä, mi , fa ,so , la, si (, do), kde označení "si" je těsně vedle S, J, u "la" je shoda pouze s písmenem A, u "so" není shoda, ale je shoda: pro R, Ä, M, což potvrzuje, skutečnost, že C a D jsou jaksi vzájemně se doplňující.

Dalším prvopočátkem kromě C-D cyklu je ještě písmeno F, které se vyvolává Fis tónem. Tak písmeno D, jako i F v posunutém přiřazení stojí proti sobě na ose Jupitera. Bez posunu stojí proti sobě Fis tón a C tón, což je osou planety Marsu. Přiřazení tónů a barev k jednotlivým planetárním sférám podle výzkumů psychologů je rozebráno v příslušném příspěvku. Také můžeme lépe porozumět polemice záměny os Jupitera a Marsu, To je cyklus C-D, kde C tón patří k Marsu a D tón k Jupiteru. Posunutím však písmeno C se dostává až k E tónu, což odpovídá energii Vodnáře. Sefer Jecirah přiřazuje písmeno Cádi právě k znamení Vodnáře. Mentální energie Vodnáře pramení z cyklu mezi Jupiterem a Marsem v podobě vzájemné reprodukce energie C a D. To učí akustický systém F.Bardona. Ze symboliky třetí tarotové karty velké arkány podle nákresu F.Bardnona v knize "Klíč k opravdové kabale" je markantně patrné, že energie Jupitera a Marsu stojí vedle sebe nahoře v podobě energie Ryb a Skopce. To je také nekonečno, protože k Rybám patří chodidla a ke Skopci patří hlava, jako počátek. Energie Marsu je síla, která je harmonizována energií Jupitera. To je základní cyklus života. Povšimnete si, že Diagram trůnu Boha Otce se liší od přetvořeného významu písmen v tom, že místo Skopce (Mars) po přetvoření je Střelec (Jupiter) a místo Ryb (Jupiter) je Štír (Mars).

Jsou tu však další hluboké souvislosti v tom, že písmeno M neboli praživel vody je vedle C. Tak je již trochu jasnější, proč vzdušná energie Uranu má název "Vodnář". Znamení Vodnáře je přiřazeno k E-tónu a k žluté barvě podle psychologických analogií, ale proč patří k písmenu E barva tmavě fialová? Písmenem E se oživuje páteř a může souviset s důstojností Vodnáře. Ze samotného E tónu nevzniká energie žádného písmene kosmické řeči, stejně jak nevzniká ani z Hes tónu. E tón je nejvíce světlý (žlutý) a Hes tón je nejvíce tmavý (ultramarýn) a patří k sféře Uranu a Saturna. Z těchto sfér nemůže vzniknout žádná energie kosmické řeči, protože Uran reprezentuje celou řeč kabaly a je nadřazena, protože kosmická řeč kabaly se nazývá řečí sféry Uranu a Saturn dohlíží jako nejvyšší soudce nad praktickým upotřebením kabaly. Ze vzduchu neboli z éteru Uranu a Saturna byla stvořena voda Jupitera a z toho oheň Marsu.

Další souvislost je, že písmena A (1) a I (10) jsou aktivována G-tónem (o jeden tón nižší, než A tón), ale písmeno G je aktivováno F tónem, což podle kruhu barev odpovídá citrónové žluté barvě znamení Blíženců. Na tomto místě je vhodné porovnat uspořádání s diagramem z předchozího příspěvku, kde je uveden kruh 22 základních písmen spolu s tarotovými klíči velké arkány. Tam písmena T a L tvoří horní a písmena Z a W dolní dvojici. Kromě toho, že písmena G (Gimel) a I (Jod) jsou bilaterálně proti sobě, platí ještě hlubší zákonitost hebrejské kabaly v tom, že tam Gimel má hodnotu 3, ale moderní systémy k písmenu G přiřazují číslo 7. Dále si povšimnete, že je významná fonetická příbuznost mezi písmeny G a K. V ústech mají téměř stejné místo. Hebrejská kabala rozlišuje písmena Kaf (20) a Kof (100), ale jiné systémy mají pouze jediné písmeno K, což vedlo k tomu, že energie Kof (100) se nahradila energií G. Dále si povšimnete, že písmeno Zajin má hodnotu 7 a podle Sefer Jecirah patří k Blížencům. K tomu odpovídá také barva písmene Z podle F.Bardona, citrónově žlutá. V kruhu 22 písmen to vše je skrytá souvislost mezi čtverci Taw, Lamed, Waw, Zajin a Jod, Gimel, Samech, Kof. Na diagramu trůnu Boha Otce je Kof (100) těsně vedle Zajin (7) v opozici s energií Alef (1). V druhém příspěvku o Sefer Jecirah jsem uvedl příbuznost mezi Kaf (11) a Zajin (7), nyní se k tomu přidá i příbuznost Gimel (3), což je trojúhelník 3, 7, 11 podle Diagramu Božího trůnu.

Počítejme po celých tónech a zjistíme, že čísla některých písmen tomu odpovídají. Tyto písmena nazveme odpovídající posloupnosti podle akustické stupnice. Začneme u písmene A, jako 1, B - 2, K - 3, Y - 4, Ö - 5, G - 6, Z - 7, H - 8, U - 9, Y - 10, Ch - 11, L - 12, A - 13, N - 14, K - 15, Ü - 16, Ch - 17, G - 18, I - 19, B - 20. Jiné počítání je: Y - 7, Ch - 8, T - 9, I - 10, B - 11, U - 12, Y - 13, Ö - 14, G - 15, W - 16, H - 17, K - 18, Y - 19, Ch - 2, G - 3.
Tyto číselné analogie podle akustické stupnice odkrývají některé zákonitosti: písmeno K je dána do souvislosti s číslem 18, což je Cadi (90) a v této souvislosti nás napadá záměna K a C v latinských textech. Podobné to je s G - 18, což také poukazuje na příbuznost C a G. K - 15 zas poukazuje na příbuznost písmene K s písmenem Sámech (60). Významné jsou souvislosti Ch - 11, což je vztah mezi Ch a Kaf (20), K - 3 poukazuje na vztah k trojúhelníku 3, 7, 11. Přiřazení U k 9 je zajímavé proto, že černý drahokam onyx patří k číslu 9 a U je také černé. Písmeno P upozorňuje na sebe tím, že vůbec nezapadá do číselných analogií. Věnujme proto tomuto písmenu zvláštní pozornost a to i z toho důvodu, že v kruhu 22 písmen je proti Alef. Možné přiřazení k číslu 18 dává toto písmeno do souvislosti s kartou Luna neboli s Měsícem.

Zajímavé je, že kruh 22 písmen v předchozím příspěvku odpovídá 24 různých energií, protože Písmeno Pe patřící k Měsíci má dvojí tvář, jednu světlou a druhou tmavou, také Alef má dvojí tvář nejvyššího Soudce: milosrdnou a zničující. Čára mezi Alef a Pe je ve skutečnosti čtverec.

Na závěr si povšimneme, že z Gis tónu vyvěrají energie J a S. J je kosmická všeláska, S je všesíla. K písmenu J (10) patří karta Kolo štěstí, ale k písmenu S (60) patří karta Ďábel (15).

Symbolika třetí tarotové karty obsažené v knize i na obale knihy F. Bardona obsahuje důležité souvislosti nejenom ve vztahu Mars a Jupiter v horní části obraz, ali i v tom, že v dolní čísti je reprezentován Merkur s číslem 8 a jako kolem Slunce jsou bilaterálně symetricky planetární opozice Mars - Venuše, Jupiter - Merkur, Saturn - Měsíc, tak kolem Merkuru bilaterálně jsou protiklady Měsíc - Venuše tj. mateřská láska a věčně mladá erotická láska, Saturn - Slunce tj. Sever a Jih, Jupiter - Mars tj. harmonizace a tvořivý impuls. Je jasně patrná duha Zodiaku červené, žluté, zelené a modré barvy ve čtverci tvořivém a konzervativním v opačném pořadí. Mnohé další souvislosti jsou jasně patrné, např. to, že Aleister Crowley přiřazuje kartu Ďábel k znamení Kozoroha, ale na kruhu 22 písmen uvedeném v předchozím příspěvku jsem Ďábla přiřadil ke znamení Střelce. Pravda podle F. Bardona je uprostřed, protože sametově černá je přesně uprostřed Kozoroha a Střelce oproti barvě Merkuru. Sametově černá je barvou síly U, bleděmodrá je barvou písmene A, ale apoštol Pavel píše, že Satan Ďábel je autoritou vzduchu. Nelze hledat Satana Ďábla pouze v energiích universální kosmické řeči. Satan Ďábel nemá nic společného s kartou velké arkány Tarotu Ďábel, protože tato karta vyjadřuje tvořivou sílu písmene S odpovídající ohni neboli všesíle v univerzální kosmické řeči. Anebo je to Ajin(70)?

Nazval jsem tento příspěvek "Melodie stvoření" a vzpomínám si na citát ze Zjevení 14:1-5: "A viděl jsem, a pohleďme, Beránek stál na hoře Sionu a sním sto čtyřicet čtyři tisíce těch, kteří mají na svém čele napsáno jeho jméno a jméno jeho Otce. Slyšel jsem zvuk z nebe, jako zvuk mnoha vod a jako zvuk silného hromu; a zvuk, který jsem slyšel byl jako zvuk pěvců, kteří se doprovázejí na harfu a hrají na své harfy. A zpívají jakoby novou píseň před trůnem a před čtyřmi živými tvory a staršími; a nikdo nebyl schopen naučit se tu píseň, jen těch sto čtyřicet čtyři tisíc, kteří byli koupeni ze země. To jsou ti, kteří se neposkvrnili se ženami; jsou vskutku panenští. To jsou ti, kteří neustále následují Beránka, ať jde kamkoli. Ti byli koupeni zprostřed lidstva jako první ovoce Bohu a Beránkovi a v jejich ústech nebyla nalezena žádná faleš; jsou vskutku bez vady." Přičemž je nutno podotknout, že slovo "ženy" v tomto kontextu znamená bytosti, kterými člověk může uzavřít pakt, panenství znamená svobodu od bytostí.

Na základě těchto souvislostí již jistě každý lehce zapamatuje akustický systém kabaly a také se potvrdilo to, že správné závěry navzájem musí korespondovat (viz např. Cis - Slunce - K). Nicméně tento spis má význam pouze pro toho, kdo si sám snaží pochopit souvislosti.

Další díly