Modré jablko (41)
Flavia Andersonová v souvislosti s informacemi uvedenými v předchozích dílech tohoto seriálu připomíná, že starobylé keltské legendě o Grálu, kde jednou z hlavních postav ztělesňuje Mabinogi Peredur. Tento hrdina se dostane do jeskyně, kde přebývá had s krmeným artefaktem místo ocasu. Peredur nakonec zbavuje hada tohoto zvláštního ocasu. V báji jsou zmínky o tom, že jde o velmi cenný kámen, jelikož jeho vlastník může mít tolik zlata, kolik si jen může přát. Narážka na hada s kamenným ocasem může velmi úzce souviset s archetypem "červa shamira" nebo také s hadí duší o které je zmínka v příběhu o králi Šalamounovi. Pojďme se podívat podrobněji na některé fragmenty související s výše uvedenými informacemi. Slova "pir" anebo "bier" (rakev) jsou jinými jmény pro hnízdo bájného ptáka "Fénixe". Když Fénix snesl vejce (Modré jablko), byl v tomto vejci nalezen "červ". "Pták", který se zrodil z tohoto červa, byl "hadím duchem", kterého Herodotus nazývá "Fénixem". Ve Starém Egyptě, resp. v oblasti Heliopole (Tula) tohoto ptáka nazývali "volavkou". Tento pták dle místních legend přišel z "Ostrova Ohně" čili "Tuly". Místa kde žijí "volavky".
Když pták přiletěl, přinesl sebou i mrtvé rodiče. Aby tyto rodiče oživil, vytvořil z myrhy "kouli" (jablko) a to prostřednictvím "Pilíře", který je také znám jako "strom myrhy". Pak, přesně podle Druidského mýtu se uvnitř této koule objevil "červ" čili "hadí duch" a prostřednictvím něho došlo k oživení rodičů. Poté tento pták odletěl s myrhovou koulí či jablkem do Heliopole, kde se proměnil v popel, z kterého vzešel do dalšího života. Flavia Andersonová speciálně upozorňuje: "Je třeba mít neustále na paměti, že Wolfram ve svém "Parsifalovi" výslovně říká, že Grál je kámen, z kterého Fénix povstal."
Podle legendy o "Chrámu krále Šalamouna", Asmodius - zeleně oděný démonský ochránce církve Marie Magdaleny, kterého je možné spatřit vyobrazeného přímo v Rennes-le-Chateau, dal Šalamounovi kouzelného červa "Shamira". Tento kamenný "hadí duch" umožnil Šalamounovi otesat kámen bez použití jakéhokoliv kovu.
Na výše uvedeném obrázku je patrný "Fénix" jako křesťanský symbol pro "vzkříšení". Jde o nádhernou podlahovou mozaiku, která se datuje do 6.stol.n.l. symbolizující "volavku" stojící na kopci nebo pyramidě. Pozadí je tvořeno růžovými poupaty.
Andersonová se také zmiňuje o obeliscích v Heliopoli s tím, že tyto artefakty jsou příkladem ruční práce "Shamir". Tyto "Oštěpy Osudu", jak je nazývá, byly vytvořené tak, že do otvorů v žule byly nabity dřevěné kolíky. Ty byly systematicky polévány vodou, a když zvětšily svůj objem pod vlivem slunečních paprsků, vytvořila se prasklina, která se jako "stopa červa" postupně šířila žulovým blokem.
Nicméně záležitost týkající se výrazu "shamir" v sobě může skrývat podstatně hlubší skutečnosti. Pokud se dostatečně soustředíme na vibrace tohoto výrazu, objevíme přesmyčku a s ním další slovo, které zní "hiram". Hiram je ovšem také jméno hlavního stavitele Šalamounova chrámu, kterého král osobně nazýval - "Shamir". Král Šalamoun získal údajně plán svého chrámu přímo od "Boha". Poté si najal Hirama, "Krále z Tyre", mistra řemeslníka a dohodl se s ním na stavbě paláce.
První květen
Oba dva svazky "Books of Chronicles and Kings" jsou prostoupeny popisy obrovského bohatství, které je zosobněno zlatými palmami, voly z mosazi, cherubíny a lvy uvnitř Šalamounova Chrámu. Hned u vchodu do chrámu nalezneme dva velké pilíře, které jsou triumfem mistrovi práce. Nazývají se "Jakin" a "Boaz". Tyto dva pilíře jsou předmětem neuvěřitelného bohatství. Jsou velmi dobře popsány v materiálu "Svatého Grálu".
Poprvé spatřil Lancelot Grál na stejnojmenném hradu v blízkosti královny Guenevere. Šlo o dva měděné pilíře s pozlaceným vrškem, které vyrůstaly z malachitového podstavce. Starodávná tradice říká, že "měď" vždy ukazuje cestu do podsvětí. V tomto ohledu je velmi zvláštní, že hebrejské slovo "nahash" znamená "had", ale také je výrazem pro "měď a dá se také přeložit i ve významu: "Ten kdo zná tajemství". V přeneseném slova smyslu by pak královna Guenevere stále mezi dvěma hady anebo?. dva hadi se obtáčí kolem jejího těla. Tento symbol je však velmi dobře znám.
V tomto ohledu je velmi dobré si povšimnout jisté velmi zajímavé tradice skotských cikánů. Každý rok generaci po generaci se shromažďují dne 1.května a 1. června na poli v blízkosti hradu Rosslyn. Zde vykonávají jakési záhadné rituály a hry. Kdysi dávno pro tyto účely zpřístupnila rodina Sinclairů i dvě věže hradu.
Tyto dvě věže začnou být pro náš příběh velmi důležité ve chvíli, když zjistíme, že začaly být známé pod přídomky "Robin Hood" a "Malý John". Robin Hood je samozřejmě "Green Man" čili "Zelený Muž" a "Malý John" byl hlavním velvyslancem Robina Hooda. Osobně jsem přesvědčen o tom, že hraje archetyp "Mírotvůrce", předchůdce "Zahradníka".
Každý květen a červen se cikáni soustředili na drama své hry, kde hrály významnou roli i ony dvě věže. Tato ceremonie byla oficiálně zakázaná skotským parlamentem dne 20.června 1555 v předvečer svátku Jana Novokřtěnce s tím, že nikdo nesměl hrát roli "Robina Hooda", "Malého Johna", "opata Hlouposti", nebo "královnu Květenu". Pokud bychom jména těchto hráčů převedli do křesťanské terminologie, pak bychom mohli říci, že: "?.nikdo se nesměl chovat jako "Zahradník", "Mírotvůrce" nebo "Marie Magdalena".
Učedníkův pilíř
Na "plovoucím" "Laterus", Enochovu kameni, bylo vepsáno sedm "věd lidstva" obsahující odvěké tajemství zednářů. Těchto sedm věd může být archetypálně ekvivalentní k sedmi velkým perům volavky. Potenciál Grálu v sobě obsahuje prostředky k transformaci lidské bytosti do vyššího stavu uvědomění. Tento potenciál je zosobněn ikonou "Fénixe" společně s jeho nekonečným cyklem smrti a zrození. Pouze na doplnění by bylo vhodné připomenout, že výraz "Phoenix" pochází z egyptského slova "Pa - Hanoch", což v překladu znamená "Enochův Dům". Ve starověku byla tímto "domem" velmi často považována "Velká Pyramida".
Na mramorovém sloupu umístil Enoch zprávu, že poblíž v podzemním sklepení byl zakopán velký poklad. Když byla jeho práce kompletní, připojil se v Jeruzalémě k "Moriovi" a vzestoupil do "nebe". Egyptský mýtus říká, že v "Chodbě Záznamů", která se má údajně nacházet pod "Velkou Pyramidou" a propojovat "Síň Záznamů" pod Sfingou (viz. např. informace Edgara Cayceho atd. pozn.J.CH.) je uloženo osm "klíčů" uzamykající pravé vědění. Číslo osm plus Enoch tvůrce nás přivádí k číslu devět. Jmenovaný poklad se nacházel v bezpečí až do časů krále Šalamouna, který tyto sklepy objevil a s nimi i ono odvěké tajemství.
Rosslyn je proslaven svým "učňovským pilířem" jenž se nachází uvnitř Rosslynské kaple. V základně tohoto artefaktu je vyobrazeno osm hadů, jejichž tvůrcem byl sám William St. Clear. Tyto hadi symbolizují osm druhů tajných znalostí, které byly člověku předány hadem v Rajské Zahradě. V opakování hadího symbolu včetně charakteristiky tvarů je evidentní, že William se velmi snažil o to, aby Rosslyn byl vnímán jako reprodukce Šalamounova Chrámu a Rajské Zahrady.
-pokračování-
(c)2004 William Henry
(c)2009 Translation: Alhambra